Greva la CFR începută luni dimineața, 20 decembrie, în mai multe locuri din țară are loc pe fondul faptului că mai mulți angajați ai societăților feroviare fiind nemulțumiți de decizia Guvernului de a proroga până la 1 ianuarie 2023 aplicarea Legii privind Statutul personalului feroviar.

UPDATE 12:24 - Trenurile afectate până acum, în urma protestului spontan al personalului CFR de pe raza regionalelor Iași, București, Craiova, Galați, Cluj, Constanta, Galați, sunt următoarele:

  • 6002
  • 6461
  • 5603
  • 5401
  • 1541
  • 5402
  • 5461
  • 5415,
  • 1858
  • 5411
  • 1752
  • 8080
  • 8202
  • 8201
  • 1884
  • 1660
  • 1572
  • 1573
  • 1541
  • 1655
  • 5014
  • 5106
  • 7571
  • 3085
  • 4103
  • 3074
  • 1734
  • 1832
  • 4020
  • 4451
  • 4703
  • 3073
  • 1831

Întârzierile trenurilor se ridică și la 100 de minute, în Gara de Nord, scrie G4Media.

După anunțarea protestului spontan, întreruperea lucrului nu a avut loc simultan pe toată rețeaua feroviară. Pe raza mai multor regionale de cale ferată angajații au oprit lucrul la diferite ore ale dimineții. Printre primii care au încetat activitatea sunt cei de la Regionala Iași, angajații companiei de infrastructură protestând în stațiile Iași, Suceava și Bacău, scrie publicația Club Feroviar.

Și la Brașov au fost opriri

Reparatorii de locomotive din toate depourile CFR Călători din ţară au oprit lucrul luni dimineaţă, nemulţumiţi de nivelul salariilor, a declarat, pentru Agerpres, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), Rodrigo Maxim.

"În momentul de faţă, reparatorii de locomotive din filiala SCRL Braşov, filială a SNTFC CFR Călători SA, au oprit lucrul, nemulţumiţi de prorogarea în anul 2021 a legii 195/2020 privind statutul personalului feroviar, an declarat de UE 'Anul Căilor Ferate Europene'. (...) SCRL Braşov înseamnă reparatorii de locomotive din toate depourile de locomotive de la CFR Călători, din toată ţara. În toate depourile de locomotive sunt reparatori de locomotive. În acest moment, reparatorii de locomotive din toată ţara au oprit lucrul", a afirmat Rodrigo Maxim.

Liderul de sindicat a menţionat că în prezent trenurile funcţionează normal, dar traficul feroviar de călători ar putea fi afectat în cazul în care protestul se prelungeşte.

"Momentan toate trenurile circulă, dar dacă nu vor lucra o perioadă mai lungă de timp, dacă nu se fac reviziile la locomotivele care vor intra în depouri, locomotivele nu vor mai putea ieşi, şi atunci nu vom avea locomotive la trenuri, adică practic vor sta şi unele trenuri", a precizat Rodrigo Maxim.

Preşedintele sindicatului transportatorilor feroviari a explicat că motivul opririi lucrului este nemulţumirea angajaţilor faţă de prorogarea aplicării legii statutului personalului feroviar.

"Salariile la reparatorii de locomotive care au oprit lucrul se apropie de salariul minim brut pe economie, iar oamenii nu mai fac faţă, cu toate scumpirile care s-au făcut, nu mai rezistă. Neaplicarea legii privind statutul personalului feroviar înseamnă şi îngheţarea salariilor. În legea 195/2020 privind statutul personalului feroviar se prevedea o grilă de salarizare în funcţie de salariul minim brut pe economie.

Deci salariul angajatului egal cu salariul minim brut pe economie înmulţit cu un coeficient, care nu însemna foarte mult, era o creştere salarială de 35%, care aplicată pe salariul minim brut pe economie nu însemna o creştere atât de mare, cu atât mai mult cu cât la CFR Călători din 13.000 de oameni s-a ajuns la 11.500 de salariaţi. Dacă se aplica legea privind statutul personalului feroviar mai ieşeau la pensie o mare parte din ei, deci practic nu ar fi însemnat un impact financiar foarte mare pe bugetul Ministerului Transporturilor. Dacă era gândit şi aplicat bine, putea să fie fără niciun impact financiar", a declarat Rodrigo Maxim.

Liderul sindical a atras atenţia că toţi angajaţii din sistemul feroviar sunt nemulţumiţi de neaplicarea legii statutului personalului feroviar.

"Între orele 10:00 şi 12:00 şi ceilalţi ceferişti aşteaptă de la ministrul Transporturilor un comunicat, un mesaj în care să li se spună când se va aplica legea statutului personalului feroviar, de câte ori mai au de gând s-o proroge, ce se întâmplă, pentru că toţi sunt nemulţumiţi şi nu ştim care vor fi deciziile lor pe parcursul zilei de astăzi. Toţi ceferiştii sunt nemulţumiţi, prorogarea termenului aplicării legii privind statutul personalului feroviar îi supără pe toţi. Ei au înţeles că sunt abandonaţi de Guvernul României, pentru a nu ştiu câta oară şi că nu li se respectă munca şi că sunt traşi practic pe linie moartă, în timp ce toată UE dezvoltă transportul feroviar în ţările lor, numai la noi în România nu se întâmplă acest lucru", a încheiat Rodrigo Maxim.

Sursa foto: Facebook / Mihai Bobriuc

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri