Canopy, o agenție de performance marketing din România, a analizat îndeaproape comportamentul utilizatorilor din mediul online privind interesul pe care aceștia îl acordă perioadei Black Friday.

Astfel, arată studiul agenției, trendul care se remarcă în acest an privind dinamica pieței de e-commerce, este nevoia accentuată de teasing, utilizatorii acordând mai mult timp etapei de research.

Conform datelor analizate de Canopy în ultimii doi ani, se observă că s-a extins perioada de la care utilizatorii încep căutările referitoare la acest eveniment.

Conform procesatorului de plăți online PayU, numărul de tranzacții efectuate de Black Friday în 2021, a crescut cu un procent de 35% față de anul 2020.

" (...) Suntem deja în discuții cu toți clienții eligibili, către care am trimis primele insight-uri și o listă de acțiuni care să ne ajute să începem pregătirile pentru Black Friday. Pentru a construi buzz în online privind ofertele pentru această zi, noi le recomandăm clienților noștri o perioadă de teasing între 7 și 10 zile.” – a declarat Ivona Gal, CEO Canopy.

În contextul economiei actuale, cele mai importante criterii în funcție de care se va lua decizia de cumpărare anul acesta, conform unui studiu efectuat de EY România, la finalul lunii aprilie, sunt:

Calitatea – 65,6%
Prețul – 37,3%
Sustenabilitatea produselor – 20%
Posibilitatea de livrare la domiciliu – 19,7%
Proveniența (produse tradiționale în detrimentul unor produse de import) – 18,9%
Proximitatea – 12,2%

Din punct de vedere al volumului de căutări în Google legate de Black Friday, România se clasează în primele 10 locuri la nivel european, într-un clasament dominat de UK, Germania și Franța.

Mai mult, căutările legate de acest eveniment au crescut de la an la an. Astfel, Canopy a identificat deja o creștere a volumului de căutare pe cuvintele cheie „Black Friday” cu 23%, prin instrumentul keyword planner Google Ads.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri