Românii au cheltuit, de "Black Friday", pe 11 noiembrie, aproape cinci milioane de euro şi au realizat peste 190.000 de tranzacţii cu cardul, reiese din datele centralizate de către unul dintre cei mai mari furnizori de servicii şi tehnologie de plată, conform Agerpres.

Astfel, conform analizei Global Payments, plăţi efectuate de către români cu cardul, în cuantum de 24.394.295 lei, au avut loc fie online, fie în magazine fizice, prin POS sau aplicaţia GP tom.

Comparativ cu evenimentul de shopping anterior, românii au cheltuit cu 43% mai mult decât în 2021, când valoarea plăţilor cu cardul a fost în jur de 3,4 milioane de euro (17.006.190 lei).

În acelaşi timp, numărul tranzacţiilor realizate fizic, cu cardul, a fost considerabil mai mare în 2022, fiind înregistrate peste 190.000 de plăţi, prin terminalele Global Payments, cu 40% mai multe decât anul trecut (136.127). Suma medie plătită cu cardul, de "Black Friday", a fost în jur de 128 de lei.

Cele mai multe tranzacţii s-au realizat în supermarketuri şi în magazine alimentare, unde românii au cheltuit aproape două milioane de euro într-o singură zi (9.504.384 lei).

În ierarhie urmează magazinele de bricolaj şi materiale de construcţii unde s-au cheltuit 800.000 de euro (4.057.565 lei), aproape dublul sumei cheltuite anul trecut de "Black Friday" (+47%).

Potrivit sursei citate, valoarea plăţilor online a înregistrat o creştere de 64%, faţă de ediţia anterioară a "Black Friday", în timp ce numărul tranzacţiilor s-a majorat cu 30%.

"Practic, acest lucru arată că românii au cheltuit online o sumă medie mai mare decât anul trecut, când aceasta era de 321 de lei, ajungând la 403 lei, de Black Friday 2022. Cele mai multe tranzacţii s-au făcut în magazinele cu articole sportive, urmate de cele cu produse pentru animalele de companie. Valoarea tranzacţiilor online a fost foarte apropiată, românii cheltuind, în medie, 300 de lei pe articole sportive şi 287 de lei.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri