După doi ani de pandemie, industria de transport de mărfuri a crescut cu viteză, 2022 fiind un an spectaculos pentru companiile din domeniu, pe fondul cererii tot mai mari pentru servicii de transport.

DSV Road, una dintre cele mai mari companii de servicii de transport din România și Europa, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro. Cifra de afaceri este mai mare cu 40% decât în 2021, datorită creșterii numărului de clienți și a cererii pentru toate tipurile de transport, în special grupaj și intermodal.

“2022 a fost unul dintre cei mai buni ani, cu adevărat spectaculos, pentru industria de transport de mărfuri, cu o creștere accelerată a cererii care s-a resimțit în special din al doilea trimestru. Creșterea cea mai mare s-a înregistrat în activitatea de import de mărfuri, însă și partea de exporturi a cunoscut o perioadă efervescentă anul trecut. Creșterea consumului, alături de deschiderea a tot mai multe magazine fizice și expansiunea ecommerce-ului, a generat creșteri pe toate tipurile de transport în cadrul DSV Road”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

Volumele transportate au crescut cu 50%

Astfel, la nivel de business, în 2022, volumele DSV Road au crescut cu aproximativ 50% datorită oportunităţilor pe care compania le-a maximizat și extinderii portofoliului de clienți și de subcontractori.

Totodată, creșteri mari, în jur de 40%, au fost înregistrate pentru serviciile de transport în regim grupaj, mai ales în contexul inflației. Transportul de tip grupaj permite încărcarea unui singur camion cu mărfurile mai multor companii, cu greutăți între 10 și 2.500 kg, cu destinatari diferiți, ceea ce ajută la optimizarea costurilor cu transportul de produse până la 80% pentru companii. În acest context, serviciile de transport în regim grupaj reprezintă aproximativ 60% din business-ul DSV Road în România, urmat de transportul intermodal.

Transportul intermodal, în creștere

De asemenea, cererea pentru transportul intermodal, care presupune combinarea transportului feroviar și a celui rutier, pentru aducerea de bunuri în România, a crescut cu 30% anul trecut, acest tip de transport plasându-se pe locul doi în topul celor mai vândute servicii de către DSV Road pe piața locală.

“Transportul mărfurilor în regim de grupaj sau intermodal va continua să domine pe piață, atât pentru că reprezintă modalități de reducere a costurilor în companii, cât și pentru că firmele din România sunt tot mai interesate să reducă impactul asupra mediului. Iar în acest caz transportul intermodal are un rol esențial, ajutând companiile în strategia lor de atingere a obiectivelor ESG, iar pe noi, la DSV Road, să atingem ținta de reducere a emisiilor de carbon cu până la 40% până în 2030”, explică Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

Totodată, o creștere importantă a înregistrat-o și cererea pentru transport intern de mărfuri, de 25%, și ca urmare a extinderii marilor lanțuri de magazine pe teritoriul României.

Din ce țări vin cele mai multe transporturi de marfă

În 2022, DSV Road a transportat peste 600.000 de tone de marfă, în special din categoriile automotive, chimicale, IT&C, fashion, pharma și electro-IT, pentru companii mari, medi și micii. Cele mai mari cantităţi de mărfuri au provenit din Germania, Ungaria şi Italia, iar în ceea ce priveṣte exporturile cel mai mare volum de marfă s-a transportat către Germania, Italia şi Ungaria.

România este una dintre cele mai importante piețe din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani. Astfel, pentru 2023, compania se așteaptă la o creștere a business-ului cu 10%.

Sursa foto: Facebook / DSV - Global Transport and Logistics

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri