Pasajul suprateran de la Drajna va fi gata de deschidere în mai 2023, au anunțat autoritățile. La ora actuală, lucrările sunt deja finalizate în proporție de peste 80%.

Conform secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, pasajul de la Drajna (județul Ialomița) va fi gata în mai, cu aproape 2 luni mai devreme decât se preconiza. Construcția a început efectiv în ianuarie 2022.

Stadiul acestui proiect de infrastructură rutieră a ajuns la 80,5% la 15 martie, potrivit oficialului din Ministerul Transporturilor. A început deja asfaltarea drumului care face legătura între pasajul Drajna și Autostrada Soarelui.

Este vorba despre una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură din ultima perioadă. Pasajul Drajna, practic o supratraversare a DN 21 (Brăila-Călărași) are peste 300 de metri și trece peste calea ferată și DN 3A Lehliu – Fetești. Va fi parte integrantă a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Brăila-Slobozia-Călărași-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul județului Ialomița. Este vorba despre un drum de mare viteză, perpendicular pe A2, care va face legătura între Brăila și granița cu Bulgaria.

Ce companie va realiza pasajul de la Drajna

Amplasamentul acestei lucrări a fost predat constructorului la data de 11 ianuarie 2022. Contractul pentru proiectarea și execuția pasajului de la Drajna a fost semnat în februarie 2021, pe când ministru era Cătălin Drulă, cu firma Arcada din Galați, lider național în construcția de poduri. Arcada a lucrat și la modernizarea căii ferate spre Aeroportul Otopeni, dar și la podul de cale ferată Băneasa, peste DN1.

Valorea contractului este de 98 de milioane de lei, fără TVA. Lucrarea este finanțată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM), potrivit anunțului licitației.

De ce este important pasajul de la Drajna

La Drajna, în județul Călărași,atunci când se coboară bariera în timpul verii, cozile se întind pe kilometri, iar timpul de așteptare este de câteva zeci de minute. Construcția pasajului ar fluidiza traficul în zonă, ar elimina staționările la barieră, ar reduce timpul parcurs și ar îmbunătăți siguranța circulației, potrivit proiectului de hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Punctul de început îl reprezintă zona nodului rutier Drajna de pe autostrada A2 unde va fi amenajat un sens giratoriu prin care se vor asigura relațiile între autostrada A2, noua secțiune din DN21 și traseul existent al DN 21. Traversarea canalului de irigație existent, DN 3A și a Magistralei CF 800 București - Constanța se realizează prin intermediul unui pasaj denivelat. Traseul se termină în actuala intersecție dintre DN21 cu DC 20, care se amenajează cu sens giratoriu.

DN 21 existent va fi păstrat pentru asigurarea traficului riveranilor satului Drajna Nouă și legătură cu DN3A. Accesul la proprietățile private se va face prin drumuri amenajate la baza rampelor pasajului.

Sursa foto: Facebook / Irinel Ionel Scriosteanu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri