România ar putea depăși, în sfârșit, borna de 1.000 de kilometri de autostradă, însă ”trișând” un pic.

După ce în februarie am ajuns la 994,6 km de autostradă și drum expres în urma deschiderii lotului A1 Sibiu-Boița, potrivit Asociației Pro Infrastructură, borna de 1.000 de kilometri va fi atinsă în vară (iunie sau iulie). Și asta datorită unui segment de 13,5 kilometri al Autostrăzii Transilvania, între Nușfalău și Suplacu de Barcău, realizat de compania turcă Nurol.

Pe acest segment s-au construit 7 pasaje, 5 poduri, un nod rutier la Nușfalău și o parcare de scurtă durată.

Estimările anterioare indicau luna mai ,iar contractul avea, de fapt, ca termen de finalizare luna februarie. Doar că, afirmă Asociația Pro Infrastructură, segmentul ar putea să fie inutilizabil pentru șoferi deoarece nu are conexiune cu restul infrastructurii – nu din vina celor de la Nurol.

Mai precis, la capătul dinspre Suplacu de Barcău al acestui segment trebuie construită o soluție provizorie de conectare cu DN19B. Iar la celălalt capăt, la Nușfalău, ar trebui să se conecteze cu un lot al Autostrăzii Transilvania care abia e la stadiul de licitație. Este vorba despre lotul de 41 de kilometri Nușfalău-Poarta Sălajului, unde ar urma să fie construit cel mai lung tunel din România, de aproape 3 kilometri, la Meseș.

Sursa foto: CNAIR

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Radu Pircă
Radu Pircă a lucrat în presa scrisă, online, TV și radio la ProTV, Cotidianul, stirileprotv.ro, ProFM, Jurnalul și Cultura, printre altele. A ținut seminarii de istoria gândirii politice și istorie politică și a publicat articole de istorie în România și Franța. Este absolvent de Științe Politice, în cadrul SNSPA.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri