Fuziunea aeroporturilor Baneasa si Otopeni a fost suspendata prin hotarare judecatoreasca, urmand ca Ministerul Transporturilor sa faca recurs si sa modifice actuala ordonanta privind infiintarea Societatii Aeroporturi, a declarat ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
"Fuziunea Societatii Aeroporturi Bucuresti a fost suspendata ca urmare a unei hotarari luate de un judecator de la Registrul Comertului. Au existat doua contestatii privind fuziunea si s-a tinut cont de cea facuta de Aviatia Utilitara", a declarat Orban, citat de NewsIn.

Ministrul transporturilor este de parere ca decizia de suspendare a fuziunii celor doua aeroporturi va afecta procedurile privind privatizarea Societatii de Aeroporturi Bucuresti, deoarece nu va putea fi ales consultantul. El a precizat ca va propune o hotarare de guvern, astfel incat cele doua aeroporturi sa poata functiona separat pana la rezolvarea problemei.

"Ministerul va preda terenul de 8,9 de hectare in baza caruia s-a facut contestatia, dar in acelasi timp intentionez sa fac o sesizare catre Consiliul Suprem al Magistraturii si catre Ministerul Justitiei legat de decizia pe care a luat-o judecatorul delegat de la Registrul Comertului, care trebuia sa ne dea decizia pentru inregistrarea noii societati", a spus Orban.

Ministrul a adaugat ca Aviatia Utilitara a facut o noua cerere pentru retrocedarea altor 17 hectare de teren aflate in apropierea pistei de la Baneasa. "Aviatia Utilitara si-a adus aminte dupa cativa ani ca mai are de luat un teren de 17 hectare si cred ca aceasta opozitie este folosita ca forma de presiune asupra Ministerului Transporturilor pentru a aproba cererea legata de cel de-al doilea teren", a afirmat ministrul.
Orban a precizat ca aceasta solicitare este in procedura administrativa si ca nu a fost trecuta in contestatia facuta de Aviatia Utilitara, relateaza NewsIn.

Fostul secretar de stat din Ministerul Transporturilor, Alexabdru Galiatatos, declara, la jumatatea lunii mai, ca Aeroporturile Baneasa si Otopeni vor functiona ca puncte de lucru ale Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, urmand ca in perioada urmatoare sa fie ales un consultant in vederea privatizarii noii societati. Procesul de fuziune dintre cele doua aeroporturi a inceput in luna martie. Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti va avea doua puncte de lucru, respectiv aeroporturile Otopeni si Baneasa.

In urma fuziunii, urma sa fie elaborate proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii, precum si o politica de marketing si manageriala unitara. Printre avantajele pe care urma sa le aduca fuziunea celor doua aeroporturi au fost enumerate eliminarea unei eventuale competitii intre cele doua aeroporturi si cel privind constituirea unui pachet de actiuni care sa fie listat la bursa in vedera privatizarii. Proiectul de fuziune prevede si reducerea personalului necesar pentru activitatile administrative si redistribuirea personalului pentru activitatile cu deficit de personal. in prezent, pentru dezvoltarea celor doua aeroporturi, exista proiecte in valoare totala de 38 milioane de euro, care vor fi finalizate in 2007 si 2008 si care vizeaza sistemul de securitate, telecomunicatiile si instalatii pentru producerea de energie electrica si termica.

SC Aviatia Utilitara Bucuresti SA a dat in judecata Ministerul Transporturilor, Aeroportul International Bucuresti Baneasa (AIBB), Primaria Capitalei si Oficiul de Cadastru la 11 august 2000, solicitand anularea certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenului de 8,9 hectare emis la 4 aprilie 2000 de Ministerul Transporturilor in beneficiul AIBB. In motivarea cererii sale, SC Aviatia Utilitara arata ca desi solicitase Ministerului Transporturilor sa-i elibereze un certificat privind dreptul sau de proprietate asupra terenului respectiv pe care il avea in patrimoniu si il folosea efectiv, fara intrerupere, de la infiintarea in 1964 a intreprinderii de Aviatie Utilitara a carei succesoare este, ministerul a dat terenul Aeroportului Baneasa. Inalta Curte de Casatie si Justitie a recunoscut, in 14 septembrie 2004, dreptul de proprietate al Aviatiei Utilitare asupra terenului in suprafata de 8,9 ha situat pe DN 1, in apropierea Aeroportului Baneasa.

Aceasta hotarare a fost insa atacata de Ministerul Transporturilor, AIBB si Oficiul de Cadastru, iar in 4 aprilie 2005 instanta suprema a decis anularea sentintei din septembrie 2004. Aviatia Utilitara a facut recurs, pe care in final, Inalta Curte de Casatie si Justitie l-a admis in 10 octombrie 2006. Tot atunci, instanta suprema a obligat Ministerul Transporturilor sa emita pentru Aviatia Utilitara certificatul de atestare a dreptului de proprietate pentru terenul de 8,9 hectare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri