6 Iulie 2023

[GALERIE FOTO] Podul de la Brăila, în imagini și cifre. Cum arată ”Golden Gate-ul României”



Inaugurat pe 6 iulie 2023, cu o întârziere de un an și jumătate, podul peste Dunăre de la Brăila este cea mai importantă lucrare de infrastructură realizată după 1989. Podul suspendat se remarcă însă și printr-o serie de recorduri, care îl fac să-și merite porecla de ”Golden Gate al României”.

C??t de lung este podul de la Br?ila

Podul peste Dunăre de la Brăila are o lungime de 1,97 km - și 2,2 kilometri cu tot cu viaducte. Este cel mai mare pod din România și al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii. Cel puțin, așa afirmă constructorul WeBuild. Dacă includem și poduri din Marea Britanie și Turcia, ar fi al cincilea - tot o performanță remarcabilă.

FOTO: Dobre Ionut Ciprian/Facebook


C??t de lat ?(TM)i c??te benzi are podul de la Br?ila

Lățimea totală a podului este de aproape 32 de metri. Calea de rulare propriu-zisă are 22 de metri și este formată din 4 benzi, câte două pe sens, fiecare de 3,5 metri. Podul are trotuare, dar acestea sunt pentru intervenții, nu pentru pietoni.

Foto: Cristian Pistol/Facebook


C??t de ?(R)nalte sunt turnurile podului de la Br?ila

Pilonii (turnurile) podului de la Brăila sunt, în clipa de față, cele mai înalte construcții din România, atingând 192 de metri (dacă nu luăm în calcul antene și furnale). Turnarea lor s-a făcut cu un ghida laser și au fost consturiți aproximativ 2 metri pe zi. Cei 4 piloni principali ai podului sunt goi pe interior și sunt dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.

Foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook


Podul de la Br?ila, f?cut din 86 de segmente de tabl? gigantice

Tablierul podului este format din 86 de segmente, cu o greutate între 180 și 300 de tone fiecare. În total, acestea cântăresc 21.000 de tone. Segmentele au fost fabricate în România, la Şantierul Naval Brăila, cu tablă de la Complexul Siderurgic din Galaţi.

Foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook


Cablurile podului de la Br?ila, f?cute din 81.000 de kilometri de fir de o?>el

Cablurile uriașe ale podului sunt făcute din fire de oțel împletite, care au în total 81.000 de kilometri, suficient cât să înconjoare planeta de două ori. Greutatea totală a celor două cabluri depășește 6.700 tone.

Foto: Cristian Pistol/Facebook


Cum se va circula pe podul de la Br?ila

Nu se va circula pe drumul principal, adică Brăila-Jijila. La momentul inaugurării podului peste Dunăre este gata doar varianta de legătură cu E87/DN 22 Smârdan-Măcin. Mai simplu spus, o ocolire cu o singură bandă pe sens, spre deosebire de drumul principal care va avea 2 benzi pe sens – când va fi gata. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat doar că drumul Brăila-Jijila va fi gata până la finalul acestui an.

Mașinile nu vor putea circula 24/7, în prima fază, din cauză că nu este terminat drumul principal și trebuie demontate și mutate schelele și macaralele de pe pod. Nu s-a anunțat încă un program oficial, dar ministrul Transporturilor a precizat că în weekend podul de la Brăila va fi deschis non-stop, iar în timpul săptămânii, de la 6 dimineața până la 20:00 sau 21:00. Acest program va fi valabil, probabil, până în septembrie.

Foto: Cristian Pistol/Facebook


C??nd se va pl?ti tax? pentru podul peste Dun?re de la Br?ila

Planul inițial era ca podul peste Dunăre să fie cu taxă. De altfel, stația de taxare a fost prevăzută de la început în proiect, fiind pe partea din județul Tulcea.

Ulterior, dată fiind întârzierea inaugurării podului și apropierea alegerilor, s-a decis să nu se perceapă taxă pentru trecerea podului de la Brăila în primii 5 ani. Ministrul Sorin Grindeanu a descoperit subit în 2022 acest detaliu în contractul de finanțare, după ce până atunci nimeni nu menționase că va fi gratuit.

Foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook


Podul de la Br?ila ar trebui s? ?>in? peste un secol

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 ani. Construcția are un centru de monitorizare şi control care va înregistra permanent starea podului, prin cei 50 de senzori instalaţi pe pod în punctele esenţiale.

Foto: Dobre Ionuț Ciprian/Facebook


C??t a costat podul de la Br?ila

Podul de la Brăila va fi cea mai scumpă lucrare de infrastructură din România din ultimele 2 decenii – jumătate de miliard de euro. Va fi însă depășit fără probleme de celebrul ”tunel Meseș” de pe A3 unde, cu tot cu lotul de autostradă de 41 km, s-a ajuns la un cost de 8 miliarde de lei.

Foto: PNL Ilfov/Facebook


Cum po?>i vedea podul de la Br?ila ca turist

Accesul pietonilor și bicicliștilor pe pod este interzis. Dacă nu ai mașină sau vrei doar să admiri podul de la Brăila, poți face acest lucru din cursele de agrement cu vaporașe organizate de Primăria Brăila sau de companii private.

Foto: Ionel Irinel Scrioșteanu/Facebook




Citeste si