Procedura de incalcare a tratatului deschisa impotriva Romaniei de Comisia Europeana din cauza taxei de inmatriculare auto nu a trecut in cea de-a doua etapa, care presupune trimiterea unei scrisori de \"argumentatie\" cu recomandari precise de modificare a taxei.
"Scrisoarea de argumentatie (reasoned opinion) este o decizie care se ia in Colegiul Comisarilor, iar pana in prezent nu s-a luat o astfel de decizie", a precizat, citat de NewsIn, purtatoarea de cuvant a comisarului pentru taxe, Maria Assimakopoulou. "Contactele cu autoritatile romane pe acest subiect continua", a adaugat sursa citata.

Argumentatia Comisiei Europene (reasoned opinion) reprezinta a doua etapa a procedurii de incalcarea tratatului si contine recomandari clare privind modul in care trebuie sa fie modificata taxa. in cazul in care recomandarile forului executiv al UE nu sunt respectate, Comisia poate actiona in judecata statul aflat in procedura.

Comisia a trimis guvernului roman raspunsul privind modificarile la taxa auto propuse, in urma cu o luna, de Finante. Potrivit unor surse guvernamentale, raspunsul contine observatii suplimentare asupra formulei de calcul.

Comisia Europeana a declansat procedura de incalcare a tratatului (infrigement), pe 20 martie, trimitand autoritatilor de la Bucuresti o scrisoare de notificare oficiala. CE a apreciat ca taxa de prima inmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene. Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de inmatriculare auto, invocate de Comisia Europeana, sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata a masinii in cazul celor foarte vechi.

La inceputul lunii mai, autoritatile romane au trimis o scrisoare la Bruxelles in care prezinta principiile pe baza carora va fi formulata noua grila de calcul a taxei de inmatriculare, insa acestea raspund doar uneia dintre cele doua solicitari ale Comisiei, respectiv celei privitoare la nivelul taxei pentru masinile vechi.

Procedura va inceta in momentul in care legislatia romaneasca este aliniata dispozitiilor europene.

Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
























Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri