Finantarea programului de modernizarea a aeroportului Otopeni se va face de la bugetul Companiei Nationale Aeroportul International Henri Coanda prin credite externe si interne, reprezentantii Ministerului Transporturilor estimand ca valoarea investitiilor va ajunge la 81,6 milioane euro.

In sedinta de ieri a Guvernului s-a decis continuarea lucrarilor si a finantarii obiectivului, fiind aprobati si indicatorii tehnico-economici actualizati ai programului de investitii. Sursele de finantare se vor asigura de catre Compania Nationala "Aeroportul International Henri Coanda-Bucuresti" AICHB-Otopeni prin creditele bancare externe si interne, fara garantie guvernamentala.

Potrivit unui proiect de hotarare elaborat de Ministerul Transporturilor in luna martie pentru continuarea lucrarilor si a finantarii programului "Dezvoltarea si modernizarea Aeroportului International Bucuresti-Otopeni", demarat in 1991, se vor cheltui 81,6 milioane euro. Firma care va realiza lucrarile este Romairport.

In prezent sunt in curs de finalizare etapa a II-a si a II-a extinsa a programului, iar pentru 2007 este prevazuta demararea ultimei faze cu termen de finalizare in 2009. Proiectul MT prevedea ca pentru finalizarea celei de-a doua etape se vor cheltui 6,6 milioane euro, iar pentru ultima faza 75 milioane euro.

In anul 2008 capacitatea actuala a terminalelor si spatiilor necesare activitatilor conexe va fi depasita, ceea ce conduce la necesitatea imperioasa de demarare a fazei a III-a de dezvoltare si modernizare a acestui aeroport.

Ultima etapa de modernizare a aeroportului Otopeni va cuprinde lucrari pentru extinderea salii de imbarcare, a aerogarilor plecari internationale la 5.500 mp, iar cea de sosiri internationale si plecari sau sosiri interne la 2.000 mp. De asemenea, vor fi facute investitii pentru modenizarea salonului oficial si a unei piste de aterizare. In plus, va fi modernizata parcarea auto care va avea 12.000 mp. Lucarile vizeaza si asigurarea conexiunii cu cele doua terminale, conexiune care va avea o suprafata de circa 800 mp.

Conform analizelor de trafic realizate in cursul anului trecut de catre AICHB, in urmatorii noua ani traficul va creste cu peste 30% ca urmare a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, ajungandu-se la aproximativ sase milioane pasageri. De asemenea, dezvoltarea aeroportului va duce la cresterea numarului locurilor de munca, estimandu-se ca vor fi create circa 6.000 de noi locuri de munca.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Ce proiecte de infrastructura sunt incluse in bugetul Transporturilor