Importul de imbracaminte s-a dublat in ultimul an

Sectorul industrial este in ultimii doi ani in continua descrestere cu pina la 35%, in special la productia textila si cea de incaltaminte, insa importul de imbracaminte a crescut cu pina la 128% in ultimul an, potrivit presedintelui Federatiei Patronatelor din Industria Usoara, Aurelientiu Popescu, citat de NewsIn.

"In ultimii doi ani, sectorul industrial este in continua descrestere de pina la 35%, in special la productia textila si cea de incaltaminte. Multe fabrici mari se restructureaza si se inchid, iar cele care inca mai rezista pe piata interna sunt microintreprinderile si intreprinderile mijlocii", a declarat presedintele Federatiei Patronatelor din Industria Usoara, pentru NewsIn.

Potrivit acestuia, "in Romania se cheltuiesc 76 de euro pe an pe cap de locuitor pe imbracaminte, in Bulgaria 95 de euro, spre deosebire de Italia unde consumul este de 1.224 de euro, iar in Franta de 1.225 de euro".

Directorul Romexpo Catalin Trifu a adaugat ca se constata o crestere a solicitarilor din partea firmelor care activeaza pe piata de profil pentru a participa la tirguri de imbracaminte si incaltaminte cum este Tinimtex care se va desfasura din 12 septembrie in statiunea Mamaia. In urma analizei ultimului targ organizat la Mamaia, 83% din firmele participante sunt producatoare, iar 17% distribuitoare si importatoare. Dintre acestea 78% reprezinta numarul firmelor care produc doar pentru piata interna, 28% atit externa cit si interna si 1% doar pentru piata externa.

La actuala editie a Targului National de Imbracaminte si Incaltaminte - Tinimtex, in topul producatorilor se afla Bucuresti cu 114 firme (25%), Constanta cu 44 de firme (10%), Iasi cu 36 de firme (8%) si la egalitate Brasov si Cluj cu cite 23 de firme(5%), potrivit lui Trifu.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri