Presedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat miercuri pentru Reuters ca a aflat despre ingrijorarile Bruxelles-ului privind privatizarea Automobile Craiova abia vinerea trecuta, cand a avut, la cererea sa, o intrevedere la Comisia Europeana.
Compania Ford este dezamagita de investigatia deschisa de Comisia Europeana in cazul privatizarii Automobile Craiova, a declarat miercuri pentru Reuters presedintele Ford Europa, John Fleming, care spune ca a incheiat tranzactia cu Daewoo avand impresia ca privatizarea respecta legislatia europeana.
"Suntem clar dezamagiti de investigatia Comisiei, pentru ca am lucrat ceva timp la acest proces de privatizare si am luat cunostinta de preocuparea pe care ar putea-o avea Comisia abia cand am avut o intalnire cu ei, vineri, la cererea noastra", a declarat Fleming.

"Din perspectiva noastra, noi nu am fi propus nimic care care sa incalce legislatia UE", a adaugat el, subliniind totusi ca una dintre conditiile pe care Ford a pus-o la privatizare a fost sa preia o "companie curata, fara niciun fel de compensatii".

Ford, singura companie care a participat la licitatia pentru privatizarea producatorului de automobile aflat in dificultate, a fost de acord in septembrie sa plateasca 57 de milioane de euro pentru 72,4% din actiunile companiei.
Comisia Europeana a decis miercuri investigarea unei posibile acordari de ajutoare de stat in cazul Daewoo si a emis un ordin prin care cere Romaniei sa suspende orice acordare de ajutoare de stat care nu au fost in prealabil notificate Bruxelles-ului, a declarat purtatorul de cuvant Jonathan Todd.

Comisia a deschis o investigatie amanuntita asupra unor posibile ajutoare acordate in contextul privatizarii Automobile Craiova, fosta Daewoo Craiova, si vanzarii sale catre Ford Motor Company in septembrie 2007, a anuntat purtatorul de cuvant al comisarului pentru concurenta Neelie Kroes.

Todd a spus ca Romania a impus niste conditii privatizarii, si anume producerea a minimum 200.000 de masini in cel de-al patrulea an de la privatizare, continuarea activitatii curente timp de patru ani si pastrarea tuturor fostilor angajati ai Automobile Craiova si Daewoo Romania.

"Comisia Europeana trebuie sa verifice daca aceste conditii au condus la un pret de vanzare mai mic decat cel care ar fi fost obtinut in cazul in care privatizarea ar fi fost neconditionata", a mai spus purtatorul de cuvant de la Comisia Europeana.

"Daca noul investitor a beneficiat de pe urma stergerii datoriilor de catre stat, in conditiile in care situatia datoriilor de la Automobile Craiova se presupune ca ar fi descurajat o serie de alti potentiali investitori sa participe la licitatie, atunci se poate considera ca si investitorul ar fi primit ajutor de stat", a declarat miercuri Comisia intr-un comunicat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri