Majoritatea romanilor care au apelat la servicii publice in 2007 spun ca functionarii publici nu le-au cerut spaga pentru serviciile oferite sau pentru rezolvarea cu prioritate a solicitarilor, in timp ce 2,5% au declarat ca functionarii publici le-au cerut spaga.
Potrivit unui studiu al Agentiei pentru Strategii Guvernamentale (ASG), dat publicitatii vineri, numai 2,5% din respondenti au declarat ca le-au fost solicitate sume de bani - in afara taxelor oficiale - pentru rezolvarea unor solicitari sau pentru a grabi rezolvarea acestora, in timp ce 66,2% spun ca functionarii publici nu le-au cerut spaga.

Peste 20% din respondenti considera ca serviciile oferite populatiei de institutiile publice s-au imbunatatit in 2007, peste 33% considera ca acestea au ramas la fel ca in anii anteriori si doar 4,7% spun ca serviciile publice au functionat mai rau decat in anii trecuti.

Din cercetare, mai reiese ca majoritatea respondentilor au apreciat ca functionarul public cu care au interactionat cel mai recent a fost “amabil” - respectiv 59,1%. Doar 11,1% dintre respondenti au apreciat in mod negativ atitudinea functionarului: 6,7% au spus ca acesta a fost “nepoliticos”, iar 4,6% au utilizat adjectivul“ironic”.

Studiul a fost efectuat in perioada noiembrie - decembrie 2007, la nivel national. Eroarea maxima tolerata este de ± 2,82 %, iar volumul total al esantionului a fost de 1208 persoane.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri