Ambasadorul Statelor Unite ale Americii (SUA) la Bucuresti, Nicholas Taubman, a declarat intr-un interviu pentru TheMoneyChannel, ca lucrarile la Autostrada Transilvania decurg conform graficului, iar firma Bechtel va finaliza proiectul cel mai probabil in 2012.
"Constructia autostrazii decurge conform graficului. Compania Bechtel a compensat toate intarzierile aparute in timp ce se scria noul contract. Acum sunt in grafic. Autostrada va fi terminata in 2012, cred, iar 20 de kilometri din portiunea din Transilvania vor fi dati in folosinta anul acesta", a spus Taubman, citat de NewsIn.

Referitor la cresterea costurilor autostrazii de la doua miliarde de euro initial la cinci miliarde de euro, ambasadorul SUA a explicat ca odata cu inflatia au crescut si costurile de constructiei.

"Costurile la care se face referire asa de des sunt cele negociate in contract. Nu e un contract nou, e contractul care a fost negociat de acest guvern. In sase sau sapte ani, inflatia a dus la cresterea costurilor si nici un constructor nu poate da garantii in acest sens, deoarece preturile pentru ciment sau otel au crescut substantial. In contract era mentionat clar ca odata cu inflatia si costurile la constructie vor creste", a afirmat Nicholas Taubman.

Conform firmei Bechtel, lucrarile erau realizate, in noiembrie 2007, in proportie de 35% pe tronsonul 2 B si de 17,1% pe tronsonul 3C. Intarzierile inregistrate sunt cauzate si de partea romana, care nu a reusit sa exproprieze decat aproximativ 75% din terenurile necesare construirii celui mai avansat tronson.

Potrivit unui articol al ziarului Cotidianul publicat la sfarsitul anului trecut, plata a 5,502 miliarde de euro catre firma americana ar semnifica un pret mediu pe kilometru de 13 milioane de euro. Pretul este egal cu acela platit pentru un kilometru de autostrada, intr-o zona de munte, in oricare tara central sau est-europeana si este mai mult decat dublul sumei la care in alte tari se construiesc autostrazi in zonele de ses sau de deal, se precizeaza in articol.

Conform datelor publicate de Cotidianul, Autostrada Transilvania este mai scumpa chiar decat alte proiecte ale firmei Bechtel. In Croatia, pentru o autostrada inceputa in 1998, cu o lungime de 198 de kilometri, statul a platit echivalentul a 810 milioane de euro, adica o medie de 4,1 milioane de euro pe kilometru, tinand cont ca 40% din aceasta traverseaza zone muntoase.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri