Referitor la cresterea costurilor autostrazii de la doua miliarde de euro initial la cinci miliarde de euro, ambasadorul SUA a explicat ca odata cu inflatia au crescut si costurile de constructiei.
"Costurile la care se face referire asa de des sunt cele negociate in contract. Nu e un contract nou, e contractul care a fost negociat de acest guvern. In sase sau sapte ani, inflatia a dus la cresterea costurilor si nici un constructor nu poate da garantii in acest sens, deoarece preturile pentru ciment sau otel au crescut substantial. In contract era mentionat clar ca odata cu inflatia si costurile la constructie vor creste", a afirmat Nicholas Taubman.
Conform firmei Bechtel, lucrarile erau realizate, in noiembrie 2007, in proportie de 35% pe tronsonul 2 B si de 17,1% pe tronsonul 3C. Intarzierile inregistrate sunt cauzate si de partea romana, care nu a reusit sa exproprieze decat aproximativ 75% din terenurile necesare construirii celui mai avansat tronson.
Potrivit unui articol al ziarului Cotidianul publicat la sfarsitul anului trecut, plata a 5,502 miliarde de euro catre firma americana ar semnifica un pret mediu pe kilometru de 13 milioane de euro. Pretul este egal cu acela platit pentru un kilometru de autostrada, intr-o zona de munte, in oricare tara central sau est-europeana si este mai mult decat dublul sumei la care in alte tari se construiesc autostrazi in zonele de ses sau de deal, se precizeaza in articol.
Conform datelor publicate de Cotidianul, Autostrada Transilvania este mai scumpa chiar decat alte proiecte ale firmei Bechtel. In Croatia, pentru o autostrada inceputa in 1998, cu o lungime de 198 de kilometri, statul a platit echivalentul a 810 milioane de euro, adica o medie de 4,1 milioane de euro pe kilometru, tinand cont ca 40% din aceasta traverseaza zone muntoase.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: