Balanta comerciala cu produse agroalimentare a inregistrat in primele patru luni un deficit de 437,5 milioane euro, cu circa 22 milioane euro mai mult fata de aceeasi perioada din 2004, pe fondul majorarii importurilor pana la 589 milioane euro.

Potrivit datelor Ministerului Agriculturii, importurile de produse agroalimentare s-au marit in perioada ianuarie-aprilie cu 21,6 milioane de euro, atingand 589 milioane euro, comparativ cu 567,4 milioane euro in intervalul similar din 2004.

In acelasi timp, exporturile s-au mentinut la aproximativ aceeasi valoare, respectiv 151,5 milioane euro fata de 151,8 milioane euro in 2004.

Uniunea Europeana a ramas principalul partener in comertul agricol al Romaniei, acoperind valoric 56% din exporturi (84,5 milioane de euro) si 55% din importuri (325,8 milioane de euro). Importurile s-au dublat la carnea de porc, care reprezinta 12% din valoarea totala a marfurilor agroalimentare cumparate din strainatate, de la 22.700 tone, in valoare de 22,7 milioane euro, in primele patru luni din 2004, la 46.700 tone in suma de 70,6 milioane euro in acest an. La carnea de pasare, cantitatile importate s-au marit de la 26.700 tone la 45.400 de tone.

Alte produse care au inregistrat cresteri importante sunt cartofii, unde importurile s-au marit de peste 2,5 ori, pana la 31.200 tone, si merele, pentru care cantitatile importate s-au dublat la 31.200 tone.

Pe de alta parte, importurile s-au redus de peste zece ori la porumb, de la 230.200 tone la 20.000 de tone, si de mai mult de cinci ori la grau, de la 532.600 tone 2004 la 103.200 tone. Pe parcursul intregului an 2004, importurile agroalimentare au totalizat 1,64 miliarde de euro, devansand exporturile cu peste un miliard de euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri