Valoarea productiei autohtone de sticla a atins in 2007 suma de 300 de milioane de euro, iar pentru anul acesta se estimeaza o crestere de circa sapte la suta.
"Cresterea productiei se va datora deschiderii la Buzau a unei fabrici ultramoderne de geam termopan. De asemenea, in iunie anul acesta a intrat in functiune o sectie dotata cu tehnologie de ultima ora, de geam securizat curb. Pe scurt, productia de sticlarie s-a reorientat spre produse eficiente din punct de vedere energetic", a declarat Maria Danciulescu, directorul executiv al Organizatiei Patronale din Industria Sticlei si Ceramicii - Sticef.

Potrivit acesteia, productia de sticlarie de menaj si decorativa este orientata in proportie de pana la 99% catre export, in peste 40 de tari. De asemenea, Danciulescu a mentionat ca se exporta peste 60% din productia de faianta si peste 50% din productia de portelan fin de menaj.

Pe de alta parte, "sectorul de profil importa numai produse auxiliare si foarte putine materii prime, cum ar fi o parte din nisipul pentru sticlaria fina de menaj, materiale de decorare, ambalaje", a subliniat directorul executiv al Sticef.

Referitor la stabilitatea pretului sticlei, Maria Danciulescu a spus ca "in ce priveste industria sticlariei, preturile gazului metan si al energiei au crescut peste limita de suportabilitate, iar acestea au determinat si cresterea pretului materiilor prime. De asemenea, ne asteptam ca in curand pretul nisipului sa creasca si el ca urmare a majorarii taxelor pe produse minerale, masura care este in momentul de fata spre analiza la Camera Deputatilor".

Pe piata de profil din Romania activeaza circa 150 de producatori.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri