AOAR critica proiectul de lege privind stimularea investitiilor in Romania, care prevede mentinerea structurii de decizie asupra investitiilor in viitoarea Agentie Romana pentru Investitii, in detrimentul aplicarii descentralizarii, a declarat, citat de NewsIn, Cristian Parvan, director general AOAR.
"Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR) apreciaza ca doar reducerea titulaturii de la ARIS (Agentia Romana pentru Investitii Straine) la ARI (Agentia Romana pentru Investitii) nu realizeaza automat egalitatea de tratament, de catre autoritatile statului, a investitorilor romani cu cei straini. Mai mult, credem ca nici macar investitorii straini nu pot fi satisfacuti de serviciile unei institutii slab conectate la realitatile economiei romanesti", a precizat Cristian Parvan.

In acest context, AOAR considera ca solutia realista pentru a sustine eforturile investitorilor este de a da autoritate Agentiilor de Dezvoltare Regionala (ADR).

Reprezentantul Asociatiei a explicat pozitia oamenilor de afaceri aducand mai multe argumente. "Terenurile pentru investitii pot fi identificate, mobilizate si puse la dispozitie prin decizii ale primariilor si consiliilor judetene. Asigurarea unui anumit nivel de servicii legate de infrastructura se poate realiza din fondurile locale. Entitatile care asigura alimentarea cu gaze, electricitate apa si canalizare sunt in prezent companii private, iar statul roman nu poate cere acestora sa realizeze investitii de care ar avea nevoie un anumit investitor, aceastea fiind tranzactii la nivel privat, care pot fi facilitate de autoritatile locale pe teritoriul carora se desfasoara activitatea respectivelor companii", a afirmat Cristian Parvan.

El sustine ca forta de munca necesara derularii investitiilor poate fi asigurata prin Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca. De asemenea, "facilitatile fiscale fiind cuprinse clar in Codul Fiscal, singurele facilitati suplimentare nu pot fi obtinute decat prin convingerea autoritatilor locale care trebuie sa aprecieze efectele sociale si economice ale unei viitoare investitii", a adaugat director general AOAR.

Conducerea ARIS sustine insa ca nu sunt necesare structuri la nivel local."ARIS se ocupa doar de marile investitii", a declarat Monica Barbuletiu, vicepresedinte ARIS.

Mai multe articole din secțiunea Economie »