Acesta a subliniat ca Romania trebuie sa continue sa colaboreze cu Banca Europeana de Investitii (BEI), Banca Mondiala (BM) sau Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD). "BEI si-a confirmat disponibilitatea de a finanta cu pana la doua miliarde de euro proiectele de infrastructura", a spus ministrul transporturilor.
De asemenea, el a mai declarat ca o alta solutie o reprezinta parteneriatele public-privat. "Pentru tronsonul Comarnic - Brasov avem pe 15 decembrie data limita pentru depunerea ofertelor finale din partea celor patru consortii care au ramas in cursa. Astfel, la 1 martie speram sa se semneze primul contract public - privat", a spus ministrul Orban.
Totodata Ludovic Orban a spus ca aceasta forma de parteneriat ar putea fi folosita si in cazul autostrazilor Pitesti - Sibiu, Moldova (Targu Mures - Iasi), Ploiesti - Buzau - Focsani sau pentru centura ocolitoare la nivel de autostrada a Capitalei. Potrivit ministrului, costurile estimate pentru toate aceste proiecte se ridica la 10 miliarde euro.
Ludovic Orban a adaugat, de asemenea, ca Romania trebuie sa faca investitii importante in urmatorii patru sau cinci ani pe a transforma Dunarea intr-o ruta importanta de transport. "Sunt necesare investitii importante pentru pastrarea nivelului de adancime minim la 2,5 metri la cel mai mic debit pe canalele navigabile", a spus ministrul.
Orban a precizat ca pentru aceste lucrari finantarea este asigurata prin programul ISPA pentru portiunea Braila - Calarasi (50 milioane euro) si POS-T pentru portiunea cuprinsa intre Calarasi si pana la intrarea Dunarii in tara (peste 100 milioane euro).
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: