Exporturile romanesti au scazut in ultimile doua luni ale anului trecut cu peste un miliard de euro, respectiv cu aproape 700 de milioane euro in noiembrie, iar in decembrie cu 627 milioane euro, a declarat ministrul IMM-urilor, Constantin Nita.
Potrivit acestuia, per total, exportul a atins in 2008 un nivel de 33,6 miliarde de euro, in crestere cu aproape 14%, insa "rezultatele pozitive ale comertului exterior se datoreaza valorilor inregistrate in primele zece luni ale anului, noiembrie si decembrie fiind manifestari acute ale crizei economice globale", a precizat ministrul IMM-urilor, comertului si mediului de afaceri, citat de NewsIn.

Referitor la comertul exterior, acesta s-a cifrat anul trecut la 89,7 miliarde de euro, inregistrand o crestere cu 11 la suta comparativ cu valoarea din 2007, 56,13 miliarde euro reprezentand importuri, iar 33,6 milarde fiind exporturile.

Anul trecut, peste 70 la suta din totalul exporturilor au avut ca destinatie tarile din Uniunea Europeana, in timp ce 29,6% din exporturi reprezinta bunuri livrate in spatiul extracomunitar.

In acest sens, ministrul IMM-urilor a tinut sa sublinieze importanta orientarii exporturilor catre tarile "care reprezentau odata un partener comercial important pentru Romania. Astfel, trebuie sa intensificam relatiile comerciale cu tari precum Moldova, Rusia, China si India".

In momentul de fata, ministerul de resort are 130 de consilieri economici detasati in 74 de tari ale lumii.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri