Costurile totale pentru o ora de munca au crescut in Romania in ultimul trimestru din 2008, in medie cu 21,5% fata de perioada similara din 2007, cel mai inalt ritm din Uniunea Europeana (UE), potrivit datelor revizuite publicate de biroul european de statistica, Eurostat.
In intervalul octombrie - decembrie 2008, cresterea costurilor pentru o ora de munca in Romania a urcat cu 0,3 puncte procentuale fata de avansul inregistrat in trimestrul al treilea din 2008, scrie NewsIn.

Pe ramuri de activitate, costurile orare cu salariile si cu celelalte cheltuieli non-salariale s-au majorat in industrie cu 22,5% pe an, in constructii, - cu 20,1% pe an, in timp ce in sectorul serviciilor s-a raportat o crestere anuala de 20,9%.

La nivelul UE, Eurostat a estimat pentru trimestrul patru o crestere, in termeni nominali, cu 4,6% a costului cu forta de munca, in timp ce in zona euro, avansul a fost de 3,8%.

Pe ramuri de activitate, costurile cu ora de munca s-au majorat in zona euro cu 5,4% in industrie, cu 5,1% in constructii si cu 2,6% in servicii, in timp ce in UE, costurile au fost cu 6%, 5,1%, respectiv 3,8% mai mari.

Dintre statele membre ale UE, dupa Romania, ritmuri inalte de crestere a costurilor cu forta de munca au fost inregistrate in trimestrul al treilea in Bulgaria, de 17,9%, si Letonia, de 17,2%.

Dintre statele membre pentru care au fost publicate date, cele mai mici cresteri anuale ale costurilor pe ora de munca au fost inregistrate in Malta, de 0,4%.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri