Constructia in parteneriat public-privat a tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov va incepe in februarie 2010, constructorul selectionat urmand sa finalizeze in acest an proiectul tehnic, a declarat ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu.
Potrivit sefului de la Transporturi, consortiul care va realiza tronsonul de autostrada ce va lega Brasovul de Comarnic va fi anuntat saptamana urmatoare. "Daca saptamana viitoare se va decide constructorul autostrazii Comarnic-Brasov, pana la finalul anului nu se va lucra direct, ci se vor face studii tehnice", a precizat oficialul.

Tronsonul de autostrada Comarnic - Brasov ar putea fi construit de consortiul Astrada Concession, format din firma austriaca Strabag, Egis, Eurovia si Housing & Construction Holding, au declarat saptamana trecuta, surse din MTI, citate de NewsIn.

Directorul general al CNADNR, Dorina Tiron, a subliniat ca tronsonul de autostrada Comarnic - Brasov este extrem de dificil. Aceasta nu a facut referire la niciunul dintre consortiile care ar putea castiga licitatia si nici la ofertele acestora.

"Nu exista deschidere intre versanti si este necesar ca in primul rand sa fie sapate tuneluri, viaducte, respectiv lucrari de arta care sunt extrem de costisitoare. In aproximativ doua saptamani se va lua o hotarare si se va decide care dintre cele doua consortii ramase in cursa va castiga licitatia. Este important sa se aleaga oferta cea mai buna din punct de vedere tehnic, nu neaparat cu pretul cel mai mic", a mai declarat Dorina Tiron.

Tronsonul Comarnic-Brasov are o lungime de 58 km si este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov.
Trei consortii au depus ofertele pentru atribuirea contractului de concesiune pentru lucrarile la autostrada Bucuresti-Brasov, tronsonul Comarnic- Brasov, a anuntat, la sfarsitul lunii februarie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

Din partea ofertantilor preselectati au fost depuse trei oferte, respectiv consortiul format din Vinci Concession – Aktor Concession – Vinci Construction Grand Projets – Aktor, consortiul Astrada Concession, format din Strabag AG, Egis Projects, Eurovia Construct International, Housing & Construction Holding Co. Ltd, precum si consortiul Autostrada A3 Comarnic – Brasov, format din Bilfinger Berger – Porr. Durata concesiunii pentru toate cele trei consortii este de 30 de ani.

Cel de-al patrulea ofertant preselectat, consortiul Autostrada Prahova, format din Colas SA, Bouygues Travaux Publics SA, DTP – Terrassement SA, Intertoll Europe Zrt si Meridiam Infrastructure Finance SARL nu a depus oferta.

Berceanu: Autostrada Bucuresti-Brasov va fi finalizata in cinci ani


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri