Romania trebuie sa prezinte Comisiei Europene (CE), pana in iunie 2010, strategia privind energia regenerabila si sa detalieze modalitatea prin care 24% din energie ar urma sa fie produsa din surse regenerabile, a declarat expertul Greenpeace la UE, Frauke Thies.
"Aveti practic un an sa identificati cum cresteti cu cele sase procente pana in 2020. In prezent, Romania produce circa 18% din energie din surse regenerabile, respectiv hidroenergie si biomasa. Aveti insa un potential extraordinar pe energie eoliana si solara", a declarat Thies, potrivit NewsIn.

La finalul acestui an, Ministerul Economiei va trebui sa prezinte la Bruxelles primele estimari privind atingerea tintei.

Expertul Greenpeace pe probleme de energie regenerabila la nivel european a mai spus ca Romania are un potential important si in ce priveste obtinerea de energie electrica si termica din surse geotermale, insa tehnologia pentru producerea acesteia este mai scumpa decat in cazul celorlalte resurse.

"CE a stabilit, de altfel, si tinte intermediare, iar daca Romania esueaza in atingerea a doua asemenea tinte consecutiv, strategia nationala va trebui revizuita si supusa din nou spre aprobare Comisiei", a mai spus Thies.

Potrivit acesteia, in 2012, tinta intermediara este de 19,04%, in 2014, de 19,66%, in 2016, de 20,59%, iar in 2018, de 21,83%.
"Daca tinta finala nu este indeplinita in 2020, Bruxellesul poate deschide proces Romaniei la Curtea Europeana de Justitie", a mai atentionat ea.

Garantii si sprijin de stat pentru investitori

In strategia nationala pentru energie regenerabila trebuie trecute inclusiv garantii pentru investitori ca energia produsa din surse regenerabila va fi preluata in sistemul national si chiar sprijin pentru acestia, a precizat coordonatoarea campaniei Greenpeace privind energiile regenerabile in Romania, Crisanta Lungu, prezenta la evenimentul "Alatura-te (R)evolutiei energetice" din parcul Al. I. Cuza, fostul IOR.

Lungu a mai explicat ca interesul pentru energie regenerabila este in crestere in Romania, dand ca exemplu faptul ca in cele doua zile de campanie derulate in Bucuresti, pe la cortul Greenpeace s-au perindat circa 1.000 de persoane, dornice sa afle detalii despre energia regenerabila, diferentele dintre celulele fotovoltaice si panourile solare, precum si despre costurile acestora.

"Romania este una dintre tarile norocoase din UE, pentru ca are toate tipurile de resurse regenerabile, care pot fi folosite pentru producerea energiei electrice si termice. Ar putea ajunge chiar sa exporte pentru tarile mai putin norocoase din acest punct de vedere sau pentru cele care au tinte foarte ambitioase de indeplinit. De altfel, in strategia nationala, Romania poate propune parteneriate cu astfel de tari", a explicat Thies.

Ea a mentionat Anglia, Luxemburg, Franta si Belgia printre partenerii posibili, deoarece acestea au tinte foarte mari de indeplinit, pentru ca au un produs intern brut pe locuitor foarte ridicat.

Reprezentantii Greenpeace au precizat ca panourile fotovoltaice au nevoie doar de lumina pentru a produce energie electrica, iar cele solare pot colecta si inmagazina caldura soarelui pentru a produce apa calda si energie termica. Fermele eoliene sunt folosite pentru producerea de electricitate, la fel si pompele geotermale de mica adancime. Cele de adancime mare, cu turbina, pot produce ambele tipuri de energie.

In prezent, la nivelul Uniunii Europene doar 8,5% din energie se obtine din surse regenerabile, iar pana in 2020 tinta agreata este de 20%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri