Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale (MAPDR) precizeaza ca cele aproape zece milioane euro destinate promovarii activitatii Programului National de Dezvoltare Rurala nu au fost inca accesate si ca este vorba de fonduri europene destinate PNDR, si nu MAPDR.
Chemat sa se pronunte pentru infiintarea Comisiei de ancheta, ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat in plenul Camerei Deputatilor ca exista posibile motive pentru infiintarea si altor comisii de ancheta.

Astfel, ministrul Turismului i-a invitat pe deputati sa cerceteze justificarea pentru cheltuirea de catre Ministerul Agriculturii a 10 milioane de euro pentru servicii de publicitate, pentru imbunatatirea strategiei de comunicare si a identitatii vizuale sau pentru publicitate intr-un cotidian central.

"Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale are obligatia asumata fata de Comisia Europeana de a comunica celor interesati masurile din PNDR cu finantare nerambursabila din fonduri europene, conform Regulamentului (CE) 1698/2005 in baza caruia functioneaza practic Autoritatea de Management pentru Programul National de Dezvoltare Rurala. Comunicarea are ca obiectiv cresterea impactului PNDR la nivel national, regional, judetean si local. Pana in acest moment banii nu au fost nici macar angajati, s-a propus doar demararea procedurilor de licitatie (publicare pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice - SEAP si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene) a doua proiecte ce vizeaza activitati de promovare a PNDR", declara reprezentantii MAPDR, referitor la afirmatiile ministrului Elena Udrea, citati de NewsIn.

Cele doua proiecte privind promovarea activitatii PNDR erau "Imbunatatirea strategiei de comunicare si a identitatii vizuale a PNDR", in valoare de 2.040.000 euro pe o perioada de un an si "Actiuni de promovare a PNDR", in valoare de 7.771.540 euro pe o perioada de doi ani, afirma reprezentantii ministerului.

"Uniunea Europeana a alocat fondurile destinate promovarii, scopul actiunilor fiind acela de a educa in spirit european populatia din spatiul rural. Asadar, imbunatatirea strategiei de comunicare si a identitatii vizuale se refera la promovarea axelor si masurilor din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala, nu la cea a Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, si nicidecum la cea a ministrului Agriculturii", se mai arata in comunicatul ministerului.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Citește și
Ministrul Agriculturii: Există stocuri de alimente și apă suficiente
Setari Cookie-uri