Un numar mic dintre romani se asteapta sa-si mareasca in viitor consumul de servicii si produse. Doar un sfert dintre acestia intentioneaza sa consume mai mult in viitorul apropiat.
Valorile materiale sint mai importante in Europa Centrala si de Est comparativ cu zona Occidentala. Locuitorii din Europa de Est sint mult mai concentrati pe dezvoltarea carierei si pe cresterea consumului, potrivit unui studiu realizat de institutul de cercetare a pietei, GfK. Daca in Europa de Vest 39% dintre persoanele intervievate au declarat ca doresc sa consume mai mult, in zona central si est-europeana procentul ajunge la 42%.

Disponibilitatea consumatorilor de a cumpara mai multe produse difera mult de la tara la tara. Dintre est-europeni, romanii sint cei mai putin interesati de acest aspect, doar 24% dintre acestia intentionind sa consume mai mult in viitorul apropiat. Pe locurile urmatoare se afla Ungaria (36%), Bulgaria (37%), Slovacia (39%), Rusia (40%) si Ucraina (41%). GfK mentioneaza ca pozitia in clasament nu reflecta nivelul de dezvoltare economica sau sociala a tarii respective, ci este de fapt expresia atitudinii populatiei. Jumatatea superioara a clasamentului este ocupata de Cehia, unde 47% dintre consumatori doresc sa cumpere mai mult, in Croatia procentul este de 50%, iar in Serbia si Muntenegru si Bosnia-Hertegovina de 51%. Polonia detine cel mai mare procent de optimisti in privinta consumului, 55%.

Est-europenii sint materialisti

Potrivit studiului, in Europa Centrala si de Est consumul este mai important decit in Vest si include o serie de aspecte diferite, pornind de la satisfacerea unor nevoi de baza pina la reflectarea personalitatii, a stilului de viata si a succesului. Privite comparativ, valorile si nevoile consumatorilor din cele doua regiuni ale continentului contin diferente semnificative. In timp ce 62% dintre vestici sint mai interesati de dezvoltarea personala decit de agonisirea de bunuri materiale, aproape 46% dintre locuitorii din zona centrala si de est a Europei au o atitudine materialista.

Pretul nu conteaza atit de mult

In ceea ce priveste pretul, acesta este considerat in general mult mai important pentru europenii din estul si centrul continentului. Ceva mai mult de jumatate dintre respondentii din Europa Centrala si de Est au declarat ca pretul este cel mai important element, preferind produse ieftine celor de calitate superioara, dar mai scumpe. In Vest, procentul este undeva sub jumatate, mai exact 49%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri