Refacerea infrastructurii rutiere si feroviare distruse in urma ploilor abundente din perioada aprilie-septembrie costa 480 milioane de euro. Unele lucrari vor dura pana in 2007.

Costurile totale ale lucrarilor de refacere a drumurilor, podurilor si portiunilor de cale ferata afectate de valurile de inundatii care au lovit Romania in perioada aprilie- septembrie se ridica la 480 milioane de euro. Din aceasta suma, pagubele produse la infrastructura rutiera se ridica la 298 milioane de euro, iar fondurile necesare reconstructiei sunt asigurate de la buget (40 milioane de euro) si de la institutiile financiare internationale. Pentru finantarea lucrarilor cu inca 91 milioane de euro autoritatile poarta discutii cu Banca Europeana de Investitii.

CAI FERATE.

Refacerea infrastructurii feroviare distruse costa 182 milioane de euro, din care 34 milioane de euro provin de la bugetul de stat, 21,6 milioane de euro de la BDCE, 16,95 milioane de euro vor fi asigurate prin fonduri nerambursabile ISPA, urmand ca BEI sa acorde un imprumut de 92,93 milioane de euro. Componenta locala la finantarea externa va fi de 16,44 milioane de euro.

PAGUBE.

Inundatiile au distrus 750 de kilometri de drumuri nationale, 204 poduri si 5.544 de podete. Patru poduri au fost total scoase din functiune: cel de la Maracineni, podul de la Bucov Prahova (redeschis pe 10 octombrie, dar pe care se circula cu restrictie de viteza), Gatejesti Valcea (care se va deschide maine) si cel de la Mioveni Arges. "Podul de la Maracineni se va deschide cel mai tarziu la 1 noiembrie", a declarat ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre.

TERMENE.

Ca urmare a inundatiilor au fost afectati aproape 60 de kilometri de cai ferate, 23 de poduri si 7 podete. Reconstructia podului feroviar de la Comanesti va fi finalizata pe 24 octombrie, in timp ce reabilitarea liniei de la Costinesti va dura pana pe 20 octombrie 2005.

Termenul-limita pentru redeschiderea circulatiei pe podurile feroviare de la Putna Seaca (Vrancea) este 1 noiembrie (pe o singura linie), o data cu podurile de la Babeni (Valcea) si Stalpeni (Arges). Pentru 2007 este prevazuta redeschiderea circulatiei pe podul de la Gradistea (Giurgiu).


BUGET

In ceea ce priveste fondurile bugetare alocate ministerului, Dobre s-a declarat multumit de cuantumul acestora. "Bugetul este satisfacator, este un buget semnificativ mai mare decat cel din 2005. Pe de alta parte, avem o crestere de circa 40% in ceea ce priveste creditele externe", a precizat Dobre.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri