Contractul de concesiune al autostrazii Comarnic-Brasov ar putea fi semnat pana la sfarsitul lunii, a declarat ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu.
"Am stat de vorba cu cele doua firme, Vinci si Aktor, legat de unele probleme ale ofertei lor. Le-am spus ca nu se poate veni cu o oferta, dupa care sa mai modificam ceva pe la termene. Este criza si ei cred ca poate o lasam mai nu stiu cum", a declarat Berceanu, citat de NewsIn.

Totodata, Berceanu a mentionat ca mai sunt doua, trei chestiuni de pus la punct, dupa care, in cursul zilei de luni, constructorii ar putea lua decizia finala de semnare a contractului.

"Mai bine stam sase luni pana cand rezolvam si punem la punct acest contract, care pe langa celelalte probleme este si unul foarte scump. Am depasit foarte multe obstacole pe traseul Comarnic-Brasov si in prezent au ramas cele mai grele, doua-trei puncte, urmand ca intr-o saptamana, cel mult doua, sa fie rezolvate", a mai spus ministrul transporturilor.

Potrivit datelor Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI), contractul de concesiune este, in prezent, in faza finala a semnarii, "in acest moment lucrandu-se la armonizarea finala a clauzelor contractuale".

Contractul de concesiune al autostrazii Comarnic-Brasov a fost castigat de consortiul format din firmele Vinci Concessions SAS, Aktor Concessions S.A., Vinci Construction Grand Projets SAS si Aktor SA, valoarea totala a acestuia fiind de 1,507 miliarde euro.

Concesiunea presupune ca firmele sa construiasca autostrada din fonduri proprii, urmand ca de la data cand se preia amplasamentul statul sa achite pe o perioada de 26 de ani 180 milioane de euro pe an.

Conform studiului de fezabilitate al proiectului, in vederea asigurarii amplasamentului viitoarei autostrazi intre Comarnic si Brasov, suprafata totala ce trebuie expropiata era de aproximativ 280 hectare, pentru care urma sa se plateasca aproximativ 138,8 milioane lei.

Ulterior, candidatul castigator a propus o optimizare care a vizat si unele corectii ale amplasamentului menite sa mentina autostrada in standardele de perfomanta privind exploatarea acestei.

Tronsonul Comarnic-Brasov are o lungime de 58 km si este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri