Totodata, Berceanu a mentionat ca mai sunt doua, trei chestiuni de pus la punct, dupa care, in cursul zilei de luni, constructorii ar putea lua decizia finala de semnare a contractului.
"Mai bine stam sase luni pana cand rezolvam si punem la punct acest contract, care pe langa celelalte probleme este si unul foarte scump. Am depasit foarte multe obstacole pe traseul Comarnic-Brasov si in prezent au ramas cele mai grele, doua-trei puncte, urmand ca intr-o saptamana, cel mult doua, sa fie rezolvate", a mai spus ministrul transporturilor.
Potrivit datelor Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI), contractul de concesiune este, in prezent, in faza finala a semnarii, "in acest moment lucrandu-se la armonizarea finala a clauzelor contractuale".
Contractul de concesiune al autostrazii Comarnic-Brasov a fost castigat de consortiul format din firmele Vinci Concessions SAS, Aktor Concessions S.A., Vinci Construction Grand Projets SAS si Aktor SA, valoarea totala a acestuia fiind de 1,507 miliarde euro.
Concesiunea presupune ca firmele sa construiasca autostrada din fonduri proprii, urmand ca de la data cand se preia amplasamentul statul sa achite pe o perioada de 26 de ani 180 milioane de euro pe an.
Conform studiului de fezabilitate al proiectului, in vederea asigurarii amplasamentului viitoarei autostrazi intre Comarnic si Brasov, suprafata totala ce trebuie expropiata era de aproximativ 280 hectare, pentru care urma sa se plateasca aproximativ 138,8 milioane lei.
Ulterior, candidatul castigator a propus o optimizare care a vizat si unele corectii ale amplasamentului menite sa mentina autostrada in standardele de perfomanta privind exploatarea acestei.
Tronsonul Comarnic-Brasov are o lungime de 58 km si este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: