Transportul de titei din Romania a scazut in 2009 cu 30%, la 8.872.625 tone, fata de cantitatea transportata la nivelul anului 2008, de 12.682.911 tone titei, din cauza scaderii importurilor, potrivit datelor transmise de transportatorul national de titei Conpet.

"Diferenta dintre cantitatile realizate in anul 2009 si, respetiv in anul 2008, se identifica in proportie de circa 95% la subsistemul de import, in cea mai mare parte (67%) din cauza faptului ca Petromidia a descarcat titeiul in terminalul propriu si a transportat sporadic prin conductele Conpet", spun reprezentantii companiei, citati de NewsIn.

De asemenea, cererea de transport titei import catre rafinariile Arpechim si Petrobrazi a scazut in proportie de 28%.

"In ceea ce priveste subsistemul tara, diferenta se datoreaza declinului natural al productiei interne", mai afirma reprezentantii Conpet.
Compania Conpet are circa 2.150 de salariati.

Conpet SA este operatorul sistemului national de transport titei si derivate prin conducte, prestand servicii de transport pentru clientii sai, rafinariile romanesti: Petrom (membru OMV), Rompetrol Rafinare, Petrotel – Lukoil Romania, Rafo Onesti si Steaua Romana (in prezent, rafinariile Rafo Onesti si Steaua Romana Campina se afla in proces de retehnologizare).

Actionarul majoritar al companiei este Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri.

Societatea exploateaza o retea de conducte de peste 3.800 km, in baza Acordului Petrolier de Concesionare a Sistemului National de Transport Titei, Gazolina si Etan prin Conducte incheiat cu Agentia Nationala pentru Resurse Minerale (ANRM), in anul 2002.


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Doar doua companii listate au marit constant dividendele in 5 ani