A saptea crestere anuala a preturilor la producator din UE

Romania s-a clasat in februarie pe locul sapte in Uniunea Europeana dupa cresterea preturilor productiei industriale, de 3,3% fata de aceeasi luna din 2009, in timp ce pe ansamblul blocului comunitar preturile la producator au scazut cu numai 0,4%, a anuntat Eurostat.
Cel mai mult au crescut in februarie preturile productiei industriale din Danemarca, cu 7,2%, Grecia, cu 6,1%, si Finlanda, cu 4,3%, conform NewsIn.

In schimb, cele mai mari scaderi ale preturilor productiei industriale fata de februarie 2009 au fost in Letonia, de 8,5%, Slovacia, de 7,6%, Germania si Lituania, de cate 3,1% fiecare, mai arata datele biroului european de statistica. Eurostat a centralizat informatii referitoare la 24 de state membre.

In februarie, preturile productiei industriale s-au micsorat in zona euro cu 0,5% fata de aceeasi luna din 2009.

Preturile din sectorul energetic au crescut cu 1,7% in UE, in timp ce in zona euro acestea au scazut cu 0,9% fata de februarie 2009. Singurele bunuri care s-au scumpit in februarie comparativ cu aceeasi luna din 2009 au fost cele de folosinta indelungata, cu 0,5% in UE, respectiv cu 0,2% in zona euro.

Fata de ianuarie, preturile productiei industriale au crescut usor, cu cate 0,1% in UE si zona euro, cele mai insemnate cresteri fiind inregistrate de Lituania (+1,7%), Finlanda (+1,6%), si Suedia (+1,4%). In Romania preturile la producator au urcat cu 0,4% fata de luna anterioara, potrivit Eurostat.

La polul opus s-au clasat Slovacia (-1,7%) si Cehia (-0,3%).

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri