Indicatorul increderii consumatorilor si companiilor in economia romaneasca a stagnat in luna iulie, dar componenta pe retail s-a deteriorat, reflectand mai mult pesimism din partea jucatorilor din acest sector, potrivit rezultatelor sondajului realizat lunar de Comisia Europeana (CE).
Indicatorii increderii in economie s-a plasat in iulie la 75, fata de 74,8 in iunie. Increderea populatiei si firmelor a suferit o cadere in luna mai, cand a coborat la 76,4, de la 83,6 in aprilie.

Potrivit sondajului pentru luna iulie, componenta pe retail a indicatorului a coborat la -16, de la -12 in iunie, restul subindicilor inregistrand variatii minore sau chiar stagnare.

Consumatorii sunt in continuare cei mai pesimisti participanti la studiu, componenta care evalueaza increderea populatiei plasandu-se la -62 in iulie, dupa ce a suferit de asemenea o deteriorare semnificativa in mai si apoi alta in iunie.

Nici constructorii nu prevad un viitor mai bun, subindicele acestui sector stagnand in iulie la -44, valoare deja obisnuita dupa mai mult de un an de recesiune care a afectat semnificativ aceasta ramura industriala.

In cazul companiilor din industrie si servicii, subidnicatorii increderii in economie nu au inregistrat modificari importante in iulie, ramanand la niveluri care sugereaza pesimism.

La nivelul Uniunii Europene, increderea in economie s-a imbunatatit pentru a treia luna consecutiv, trendul pozitiv putand fi observat inca din ultima parte a anului trecut.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri