Consumatorii casnici din Romania ar trebui sa aiba si dupa aderare tarife mai mici la gazele naturale decat agentii economici, pentru a suporta mai usor socul scumpirii, in urmatorii doi ani, a declarat ieri, la Sibiu, Achim Saul, directorul general adjunct al Distrigaz Nord.
"Cei mai afectati de scumpirile la gaze vor fi consumatorii casnici, de aceea solutia ar fi ca gazele naturale sa fie vandute consumatorilor casnici la un pret mai scazut, in urma unui acord cu UE. O solutie ar fi sa se scumpeasca doar pretul gazului pentru industrie", a precizat Achim Saul, citat de Rompres.

Achim Saul estimeaza cel putin o dublare a pretului unui metru cub de gaz pentru consumatorii din tara noastra, pana in 2007.
"In Romania, productia interna de gaze acopera 66 la suta din necesarul consumatorilor, iar pretul este mai mic, fiind de 110 dolari/1.000 mc, fata de peste 250 de dolari/1.000 mc pe piata internationala. Ne asteptam la cresteri de 300 de dolari/1.000 mc, pana in 2007", a adaugat Achim Saul.

Facturile de gaz ale clientilor Distrigaz Nord vor depinde in urmatorii ani de pretul perceput de Romgaz si Transgaz pentru fiecare metru cub de gaz. Reprezentantul Distrigaz Nord a precizat ca doar 20 de procente din pretul pe mc de gaz cumparat de consumatori revin Distrigaz Nord, restul de 80 la suta acoperind tarifele percepute de Romgaz si Transgaz.

In prezent, peste 122.000 de sibieni sunt abonatii Distrigaz Nord, in timp ce numarul total al clientilor companiei din cele 20 de judete din nordul tarii a ajuns la aproape un 1,2 milioane.

Majoritatea abonatilor Distrigaz Nord, in proportie de 60 la suta, sunt locatari de la blocurile care au fost debransate de la sistemul termic centralizat, conform directorului general al Distrigaz Nord, Virgil Metea. Conducerea Distrigaz Nord si-a propus cresterea numarului de abonati, pentru urmatorii ani.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri