Starea economiei romanesti este din ce in ce mai rea din perspectiva consumatorilor, astfel ca 86% dintre romani considera ca situatia economica s-a inrautatit in ultimele sase luni, iar 75% se asteapta ca lucrurile sa mearga si mai rau in urmatoarea jumatate de an, potrivit unui studiu realizat de Initiative.
„Pe fundalul socio-economic consacrat in ultimii ani, modalitatile de informare si interactiune a consumatorului cu brandurile pe care le achizitioneaza se supun unei noi ordini; mai mult de jumatate dintre romani si-au schimbat comportamentul de cumparare si intentioneaza sa isi pastreze noile obiceiuri si dupa ce recesiunea se va fi incheiat” sustine Steve Dallas, managing director la Initiative.

Conform studiului Initiative, adaptarea romanilor la criza impune 3 modele comportamentale in functie de gradul in care acestia sunt dispusi sa renunte la obiceiurile si standardele de consum cu care sunt obisnuiti; adaptare pozitiva, negativa si renuntare.

Astfel, pe parte de achizitii, romanii sunt cel mai putin dispusi sa renunte la calitatea si cantitatea produselor din zona de igiena personala, la cafea sau la carne proaspata. La cealalta extrema se afla tehnologia personala la care 24% dintre romani au renuntat complet dar si produsele de ingrijire a locuintei, care au fost schimbate de 20% dintre romani pe produse mai ieftine.

„Este de asemenea interesant de stiut ca in momentul de fata, 66% dintre romani vaneaza activ promotiile si ofertele speciale in timp ce „eroii” in care se incred sunt familia, prietenii, internetul si...supermarketurile! Este evident ca vorbim despre niste schimbari la nivel macro”, considera Maruan Trascu, senior research manager in cadrul Initiative.

Studiul a fost efectuat de departamentul de cercetare al Initiative in luna iulie 2010, pe un esantion reprezentativ de 612 respondenti cu varste cuprinse intre 21 si 45 de ani, independenti financiar, provenind din zone urbane.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri