Bugetul de stat pierde anual trei miliarde de euro din cauza transportatorilor ilegali de marfa si persoane si a starii proaste a infrastructurii rutiere, potrivit presedintelui Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), Augustin Hagiu.
"Am facut un calcul estimativ si am vazut ca statul pierde aproximativ trei miliarde de euro anual, din cauza transportului ilicit, dar si a lipsei unei infrastructuri rutiere. Numai la acest ultim capitol pierderile sunt de 1,5 miliarde euro", a afirmat Hagiu, citat de Mediafax.

Potrivit lui Hagiu, peste 6.000 de autobuze circula zilnic fara autorizatii pe rute locale, judetene si intrajudetene, aducand pierderi de 250.000 euro pe zi. Din cauza acestora fluxul de calatori al transportatorilor legali a scazut cu 40% in ultimii doi ani, conform sursei citate.

De asemenea, transportatorii ilegali practica preturi de dumping care afecteaza concurenta si aduc pierderi companiilor de transport. Alte pierderi provin din neplata taxelor si a impozitelor, deoarece transportatorii nu sunt autorizati si inregistrati.

"Si alte industrii au avut de suferit de pe urma transportatorilor ilegali, deoarece operatorii care respecta legea si-au scazut parcul auto si, astfel, nu au mai consumat uleiuri, anvelope, service auto si mai mult au returnat autovehiculele companiilor de leasing", a spus Hagiu.

Potrivit FORT, Ministerul Transporturilor are datorii de 165 milioane lei, sub forma de compensatii pentru biletele de transport persoane din categorii defavorizate.

"Exista o discriminare intre transportul rutier si cel feroviar. Operatorii privati de transport persoane pe calea ferata primesc subventii totale de 5-6 milioane euro pe an si se plimba cu trenurile goale, discriminand operatorii rutieri de persoane fata de care exista datorii de 165 milioane lei", a spus presedintele federatiei.

Totodata, el a aratat ca pe foarte multe drumuri autoritatile au crescut capacitatea portanta la 40 tone pe osie, insa semnele de circulatie care restrictionau greutatea nu au fost eliminate, iar operatorii de transport de marfa sunt amendati abuziv.

In acelasi timp, Hagiu a reclamat impunerea unor taxe de acces pe drumurile judetene, pe care le considera abuzuri. "Practic, guvernul a pierdut controlul la nivel local", a apreciat Hagiu.

O alta nemultumire a FORT o reprezinta faptul ca, desi ninge in 12 judete, comandamentul de iarna de la nivelul Ministerului Transporturilor nu s-a intrunit.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri