Proprietarii grădinițelor private Butterfly au găsit o soluție inovatoare pentru a-și menține clienții și a-i ajuta să continue educarea celor mici de acasă, în contextul în care vor rămâne cu porțile închise până la toamnă. Le trimit părinților, la cerere, prin curier, pachețele, așa-numite ”edubags”, care conțin activități pe care în mod normal copiii le-ar derula la grădiniță, alături de instrucțiuni de punere în practică.

Situația privaților din domeniul educației este una extrem de dificilă, din punct de vedere financiar, după mai bine de două luni de la închiderea unităților de învățământ.

”Am aflat de pe o zi pe alta că trebuie să închidem, ca toată lumea, iar acesta a fost șocant, în primul rând pentru clienți, căci s-au trezit de pe o zi pe alta că nu pot să mai aducă copiii la grădiniță. Toate acestea au generat o panică, oamenii și-au imaginat dintr-o dată că nu vor mai avea bani să își aducă copiii la grădiniță și personalul că nu va avea bani să își facă provizii acasă. Ca atare am avut reacții de genul «eu, de mâine, nu mai plătesc grădinița» și, pe de altă parte, «vrem salariile în avans, să mergem să ne facem cumpărăturile»”, a declarat, pentru wall-street.ro, Mădălina Gîdiuță, fondatoarea grădinițelor Butterfly.

Poți citi și Grădiniță privată: Pierdem timp și resurse pentru că nu știm ce se vor decide autoritățile privind redeschiderea unităților

Apoi activitatea s-a mutat în online

Mădălina Gîdiuță povestește că după șocul închiderii au început să apară soluții, iar activitățile au fost trecute în online, deși nici acest nu a fost un proces simplu.

A fost o mobilizare destul de complicată să virăm pe online, pentru că este foarte greu să ții copii de 2-3 ani conectați, este foarte greu să le explici părinților, care până acum nu îi lăsau absolut deloc pe copii că dintr-odată trebuie să îi lase să stea la computer.

”Reușim să ținem activitățile online, iar unul dintre lucrurile făcute diferit de noi a fost acela că am încercat să nu luăm nicio decizie fără să implicăm părinții. M-a surprins că inclusiv în momentul în care am fost anunțați că rămânem închiși până la toamnă, părinții au vrut în continuare online sau să plătească în continuare mai puțin, pentru a ține locul ocupat”, a explicat Gîdiuță.

Cu toate acestea și cu reducerea taxei la jumătate, grădinițele Butterfly au pierdut 30% dintre clienți, în perioada crizei.

Iar cu veniturile scăzute, proprietarilor grădinițelor private nu le-a rămas decât soluția de a trimite în șomaj tehnic personalul nedidactic și de a reduce cu 25% salariile celorlalți.

Noi am fost șocați când am auzit că grădinițele vor fi închise până la toamnă. Mă așteptam ca pe 15 mai – 1 iunie să se deschidă, sigur, cu niște norme riguroase de respectat.

Au identificat o soluție pentru a-și continua activitatea

Pentru că susținerea online a activităților de grădiniță cu copii cu vârste atât de mici nu este ușoară, mai ales dacă alături le sunt bunici sau bone, cei de la Butterfly testează o idee nouă. Vor trimite acolo unde sunt copiii pachete cu activitățile pe care în mod normal le-ar desfășura cei mici la grădinițe.

”Am identificat o breșă și încercăm să generăm o activitate nouă. Respectiv am văzut că sunt foarte multe persoane, părinți, care contrar ideii de online, ei spun că au probleme, fie copiii stau cu bone sau bunici, care nu se pricep să se conecteze online sau nu vor, fie ei nu au imprimantă sau nu au computer disponibil. Am încercat să facem un produs nou, care se numește «edubag» și care va fi comandat prin curier, nu doar de copiii noști, ci oricui vrea. Practic, pe segmente de vârstă, părintele va primi acasă, prin curier, tot ce trebuie să facă în perioada respectivă, împreună cu instrucțiuni pentru persoana care nu are studii, dar vrea să lucreze cu copilul”, a explicat Mădălina Gîdiuță.

Ei primesc în pachețel, potrivit curriculei școlare, tot ce trebuie să facă un copil, structurat pe obiective, cred că este un lucru foarte bun.

Legat de viitor, Mădălina Gidiuță spune că va face toate eforturile pentru a rezista și a depăși această perioadă, cu resurse prorpii, cu ajutor de la părinți și cu alte instrumente financiare, pe care speră să le primească din partea statului.

Dar este foarte greu, este de-a dreptul dezolant. (...) Nu ai cum să trăiești fără venituri și dând salarii timp de șase luni.

Prima grădiniță Butterfly a fost deschisă în anul 2006, iar înainte de criza generată de coronavirus 250 de copii treceau porțile celor trei unități. Grădinițele sunt prezente și pe platforma Kinderpedia.

În sistemul privat de învățământ preuniversitar sunt circa 150.000 de elevi și peste 15.000 de salariați.

Poți citi și Cum se pregătește Ministerul Educației pentru scenariul în care școlile vor fi închise în septembrie

Își recomandăm și articolul COVID-19 | Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a vorbit despre posibilitatea deschiderii creșelor sau after-school-urilor pe timp de vară

Sursa foto: www.gradinitabutterfly.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Educație »


Setari Cookie-uri