Ziua de 14 septembrie marchează începutul unui nou an școlar, unul atipic având în vedere contextul epidemiologic sensibil creat de răspândirea infecțiilor cu coronavirus. Cu peste 100.000 de cazuri de persoane infectate cu SARS – CoV - 2 în România, 12.423 de unităţi de învăţământ vor funcţiona în scenariul verde, 4.915 unităţi în scenariul galben şi 263 de unităţi în scenariul roşu.

Provocarea cea mai mare din acest an, pe lângă evitarea îmbolnăvirilor propriu-zise, va fi predarea și învățarea în regim online, un model care deocamdată va fi adaptat la 5.178 de unități de învățământ din țară, adică școlile care vor funcționa în scenariul galben și, respectiv, roșu.

Dacă în perioada martie-iunie, predarea online a părut a fi mai mult sau mai puțin un experiment temporar, începând de astăzi, școlile din România trebuie să fie pregătite pentru cel mai lung proces de învățare online care a existat vreodată în învățământul românesc.

Predarea online, de la exercițiu, la adaptare

Lecțiile online vin cu multe provocări atât pentru învățători și profesori, cât și pentru elevi. Elevii se plictisesc repede stând în fața unui laptop sau a unei tablete, motiv pentru care cadrele didactice au trebuit să găsească metode încă de la sfârșitul anului trecut, pentru a-i ține activi la ore pe cei mici.

„Le-am trimis fișe de lucru, le-am trimis filmulețe, mai sunt tot felul de site-uri pe care poți lucra foarte frumos cu ei, au exerciții de tip grilă sau mai sunt niște joculețe cu ei, prin care îi poți face să descopere o anumită temă. Eu sincer cred că trebuie să fie deschidere din partea profesorilor și sunt sigură că cei mai mulți, dacă au posibilitatea sau s-au interesat au putut să-și îmbunătățească anumite abilități (...)

Există site-uri în care te poți juca cu copiii într-un mod foarte creativ. Deci dacă vrei, poți”, spune Claudia, profesor de istorie la Școala Gimnazială „Alexandru cel Bun”, din Bacău.

Deși nu există o rețetă clasică de urmat cu privire la modalitatea de predare online, multe cadre didactice s-au adaptat rapid la noile sisteme de învățare și au găsit metode să-i țină atenți pe copii, chiar și în fața unor ecrane care nu par foarte prietenoase în primă instanță.

„Am făcut niște cursuri pentru un profesor digital, însă pentru învățământul hibrid nu există momentan niciun curs, adică nu știi cum să predai în două moduri. La clasele mici este chiar foarte dificil (...) Dar, mie personal mi-a plăcut să predau online, a fost în regulă pentru mine, am lucrat de acasă. La sfârșitul anului trecut am lucrat pe Zoom și îi țineam multe ore în fața calculatorului, dar făceam joculețe și a fost bine. Doar online este mult mai bine decât ambele variante”, a declarat Valentina, învățător la o școala din sectorul 4 din Capitală.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Educație »


Setari Cookie-uri