Perioada de carantină din primele luni ale acestui an a scos la iveală importanța educației online, singurul mijloc pentru ca procesele de învățare să nu se oprească, chiar și în ciuda pandemiei de COVID-19. Educația se îndreaptă tot mai mult către soluțiile digitale, care devin uneori indispensabile în procesul de predare.

Ascendia, companie care furnizează soluții pentru educația digitală atât pentru piața locală, cât și pentru piețe din străinătate, a pus în urmă cu trei ani bazele Livresq, platformă de creare de conținut educațional digital interactiv. Dacă în primii doi ani, platforma se adresa doar jucătorilor din zona de corporate, pandemia schimbat regulile jocului. Reprezentanții companiei au decis în prima lună de pandemie să lărgească zona de beneficiari pentru a putea ajunge la profesori și elevi.

Din martie am hotărât să dăm și noi licențe gratuite profesorilor pentru utilizarea platformei. Targetul nostru inițial erau companiile și editurile care produceau manuale digitale.

Odată cu pandemia ne-am hotărât să lărgim puțin zona de potențiali beneficiari și să dăm licențe gratuite licențe. În acest moment sunt profesori din peste 5.000 de instituții din România și din străinătate care folosesc platforma. Utilizatori în total sunt peste 15.000.

Cosmin Mălureanu, CEO Ascendia

Primii profesori aduși în platformă au creat peste 2.800 de lecții, din care 1.400 sunt lecții publice, care pot fi accesate de oricine. Mai mult, o parte din lecțiile care se regăsesc pe platforma realizată de Acendia sunt deja avizate de Ministerul Educației și Cercetării și o altă parte sunt în proces de evaluare pentru omologare. În continuare, compania organizează traininguri săptămânale pentru peste 4.000 de profesori, în forme variate, de la webinarii și până învățări și predări de tip asincron.

Cum funcționează platforma

Profesorii pot utiliza platforma fără a fi nevoie să aibă cunoștințe de programare și asta pentru că Livresq funcționează ca un editor de conținut educațional, folosit de cadrele didactice pentru a realiza lecții interactive. În această platformă, profesorii pot insera și anumite link-uri utile de pe YouTube sau Vimeo pentru că interactivitatea a devenit mai importantă ca niciodată.

„Este important de spus că unealta noastră este una deschisă, în ideea în care îți permite să aduci în platformă alte instrumente arhicunoscute de către profesori, instrumente internaționale cum sunt Edu Apps, Geo Gebra, Kahoot!, care produc bucățele de resurse. Ei bine, platforma noastră integrează astfel de instrumente pentru ca în final, un modul pentru copii să conțină și texte și joculețe și fotografii”, a declarat pentru wall-street.ro Cosmin Mălureanu, CEO și acționar majoritar al Ascendia, companie listată la Bursa de Valori București.

Totodată, profesorul și părintele au acces la rapoarte despre elevi pentru a vedea cât la sută parcurg aceștia dintr-un curs sau cât timp de gândire au alocat la fiecare întrebare dintr-o anumită lecție. De asemenea, în platformă se poate urmări, în conformitate cu anumite standarde internaționale privind educația digitală, ce scor are un elev la un anumită materie.

Ascendia vrea accelerarea platformei

Obiectivul major al companiei pentru dezvoltarea platformei este găsirea unui finanțator de pe piețele externe care să investească în produs. Recent, Acendia a semnat un parteneriat cu EY pentru a atrage în com­pa­nie un partener strategic, care să vină şi cu fonduri de un milion de euro, pentru a se implica în extinderea pe plan internaţional.

„Produsul este disponibil acum în limba română, engleză, maghiară, portugheză, coreeană, chineză și arabă (...) Avem deschise discuții în China, în Coreea, în Germania. Practic unealta noastră este bună în orice țară pentru că toate statele au nevoie de module eLearning și cu cât sunt instrumentele mai ușor de folosit cu atât sunt mai apreciate”, a mai precizat Cosmin Mălureanu.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Educație »


Setari Cookie-uri