Pandemia de COVID-19 a adus numeroase schimbări la nivel economic, social, dar și în sistemul educațional. Multe din aceste transformări pun încă probleme nu doar elevilor, ci și cadrelor didactice. Criza sanitară a accelerat semnificativ digitalizarea modului de predare, care altfel nu ar fi venit decât foarte târziu în școala românească. Prin urmare, adaptarea a devenit cuvântul de ordine pentru toți actorii participanți.

Pentru că învățământul online a fost privit de unele cadre didactice cu o mai mare retincență, neconformarea la modulele de predare online atrag consecințe legale. Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar București spunea că se poate ajunge și până la desfacerea contractului pentru profesorii în cauză. De asemenea, Ludovic Orban sublinia, zilele trecute că nu poate accepta ideea că există profesori care să nu dorească să predea în acest mod.

„La noi nu a fost cazul (n.red de profesori care să refuze să predea online), nu avem probleme, avem doar profesori care au solicitat să lucreze de acasă, pentru că au anumite probleme de sănătate. Condițiile în care se desfășoară această activitate diferă de la un profesor la altul. Acest lucru diferă în funcție de rolul fiecăruia. Sigur că dacă nu mai dorește să predea, nu o va mai face (...)

Personal nu îi înțeleg pe colegii care refuză acest lucru. Înțeleg că poate nu este conectat la această digitalizare, că nu se pricepe, dar încă de vara trecută au fost cursuri pentru ei, au fost companii care au făcut traininguri pentru ei ca să poată fi integrați.

Ține de noi toți să facem cu succes această meserie care nu este ușoară și care implică o mare resposanbilitate”, a declarat Marinela Marc, șefa Inspectoratului Școlar Județean Cluj, în cadrul unui eveniment cu prilejul Zilei Educației, organizat de World Vision România și EduPedu.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Educație »


Setari Cookie-uri