În trecut, nu de puține ori, succesul în mediul local de business a fost asimilat cu o cunoaștere temeinică a limbii engleze, atât la nivel conversațional, cât și în scris. Pe măsură ce au trecut anii, limba engleză și-a păstrat locul de cinste în clasamentul celor mai căutate limbi străine din România, urmată de franceză și germană în egală măsură. În continuare, la un interviu de angajare, pe lângă abilitățile propriu-zise pe care un candidat trebuie să le aibă, necesitatea de a cunoaște cel puțin o limbă străină rămâne un „must-have” care s-a impus ca cerință clară pentru angajații din România. Iar dacă ne referim strict la limba engleză, aceasta aproape că s-a impus ca fiind o limbă obligatorie.

Ce interes mai există pentru limbile străine, în actualul context economic și sanitar

Să înveți o limbă străină rămâne în continuare o deprindere necesară, indiferent că ești angajat într-o multinațională sau proprietar al unui business. O persoană care nu stăpânește o limbă străină într-o firmă în care e nevoit să discute cu furnizorii, clienții sau cu echipa de conducere, va avea un impediment major în a-și continua activitatea. Pentru a nu pierde în competiția cu profesioniștii din străinătate, care excelează la limba engleză de pildă (vorbim aici de Marea Britanie, Țările Nordice sau chiar Germania), companiile investesc încă de la început în cursuri de limbi străine pentru angajați.

„Interesul pentru limbi străine e în strânsă legătură cu necesitatea din business. Cu cât o limbă străină e folosită mai mult la birou și cu cât un angajat își desfășoară mai mult activitatea zilnică în limba respectivă, cu atât cererea de cursuri pentru limba respectivă crește. Faptul că o corporație investește în proprii angajați, îi ajută pe aceștia să fie mult mai eficienți la locul de muncă, să fie mai productivi, să le crească încrederea în ei, să intercaționeze cu persoane de diferite naționalități, să se dezvolte armonios”, a declarat pentru wall-street.ro, Delia Dragormir, co-fondator și Managing Partner Eucom, o afacere deschisă în urmă cu aproape două decenii, care oferă cursuri de limbi străine pentru angajaţii diferitelor companii.

Cultura românească a lui „mă fac de rușine”, așa că „mai bine tac”

În România, mulți angajați ajung să capete de-a lungul timpului un adevărat complex legat de locurile de muncă în limba engleză. Prin urmare, românii nu ajung să se dezvăluie profesional la adevărata valoare, din cauza faptului că nu mai au exercițiu în limba engleză ceea ce nu face decât să ducă la apariția unui complex de inferioritate în carieră.

„Majoritatea cursanților noștri sunt în această situație, iar trainerii noștri devin adevărați coach în tot acest proces de învățare. Aflu de la ei cum au cursanți foarte buni, care însă se simt jenați să se exprime în limba engleză, și nu numai. Au cunoștințele de bază, însă nu au încredere în ei, se gândesc foarte mult la toate structurile gramaticale care le-au fost predate în școală și nu sunt siguri că o folosesc pe cea corectă, și atunci în loc `să se facă de rușine` mai bine tac, și nu își exprimă punctul de vedere.

Citeste si:
Cat investesc companiile sa isi invete angajatii o limba straina
Companiile dau bani grei ca...

Avem de lucrat foarte mult cu creșterea nivelului de încredere în propriile forțe și capacități, și să acceptăm faptul că greșeala este sănătoasă și face parte din viață. Încă purtăm stigmatul arătatului cu degetul atunci când se greșește și încă simțim adânc întipărit în acțiunile noastre că odată făcută o greșeala aceasta este ireversibilă, că nu se poate trece peste și că lucrurile nu se pot îndrepta”, a precizat Delia Dragomir.

Citește și: Goana după limbi străine. Compania care „vânează” vorbitorii de germană, franceză, cehă, slovacă sau ebraică

De ce aleg companiile să continue cursurile de limbi străine, chiar și în pandemie

În pandemie, cererea pentru cursurile de limbi străine a scăzut din cauza incertitudinii economice, dar și a acomodării oamenilor la noul stil și ritm de lucru. Cu toate acestea, Delia Dragomir spune că acele companii care au decis să continue cu setul de cursuri au făcut-o din două motive:

1. Fie pentru că angajații lor chiar aveau nevoie de această limbă străină la locul de munca, iar acum lucrând de acasă, fiecare trebuia să se descurce pe cont propriu

Citeste si:
Ce limbi straine au invatat miliardarii lumii
Cum te pot ajuta limbile...

2. Pentru a menține o stare de normalitate în rândul propriilor angajați, pentru a le oferi un mediu în care să se simtă cu adevărat bine și în care să învețe.

Dacă anul trecut, la debutul pandemiei, oamenii erau reținuti la varianta de a învăța online, acum o îmbrățișează, și chiar o preferă celei față în față. Este drept că sunt și cursanți care își doresc să facă cursuri față în față, politica companiilor cu privire la programul de revenire la birouri nu le permite acest lucru. Motiv pentru care în acest moment noi desfășurăm cursuri exclusiv online.

Delia Dragormir, co-fondator și Managing Partner Eucom

În 2020, la cursurile Eucom au participat aproximativ 3.500 de cursanți, în scădere față de anul anterior, în contextul izbucnirii crizei sanitare. În prima jumătate a a acestui an, numărul cursanților a fost de aproximativ 2.000, iar reprezentanții companiei se arată optimiști că următoarele luni din toamna lui 2021 vor aduce o creștere a numărului de companii care să-și trimită angajații la cursuri de limbi străine.

Citeste si:
ABSL: Fără educație, industria serviciilor de afaceri nu va mai...
Cătalin Iorgulescu,...

Mixul de online și offline, în deprinderea unei limbi străine

Reprezentanții de la Eucom spun că au integrat ușor tranziția la sistemul de învățare online, dat fiind faptul că mixul dintre online și offline exista și înainte de pandemie. Compania fondată de Silviu și Delia Dragomir au integrat în rândul programelor de învățare și o abordare de tip agile learning, ce constă în desfășurarea cursurilor de limbi străine atât cu un trainer, cât și cu o platformă.

Pe durata întregului program, cursantul interacționează cu un trainer, care în timpul sesiunilor pune accentul pe partea de Speaking, și totodată îl ghidează în activitatea pe platforma pe care o desfășoară. Studiile ne arată că e-learning nu funcționează, dar oamenii sunt interesați de platforme, și atunci o împletire între trainer și platforme este un mod ideal de a învăța o limbă străină. Îți oferă și o flexibilitate în ceea ce privește studiul, pentru că poți face asta în „reprize” mai mici, de exemplu în pauze, sau în drum spre birou. Putem spune că prin acest program ai „the best of both worlds” (n.red. „ce e mai bun din ambele lumi”).

Delia Dragormir, co-fondator și Managing Partner Eucom

Cât costă cursurile

La Eucom, costurile unui program variază în funcție de limba studiată, de tipul de program solicitat, de durata unui curs, de domeniul de interes și de numărul de participanți dintr-o grupă. Pe site-ul companiei se regăsește un calculator care stabilește costul unui program de curs pentru un angajat, durata cursului pentru limba străină aleasă, dar și nivelul la care se dorește să se ajungă.

Wall-Street.ro a realizat un test pentru a vedea cât ar trebui să plătească un manager care vrea să ofere angajaților un curs de limbă germană.

Spre exemplu, un curs personalizat de limba germană, pentru 20 de angajați care doresc să-și crească nivelul de limbă ( de la un nivel elementar la unul intermediar), dispus pe o perioadă de trei luni are un preț estimativ de 452 de euro / angajat.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri