Dulciurile sunt incluse în alimentaţia zilnică a 9 din 10 copii, în timp ce doar 5 din 10 consumă zilnic fructe proaspete, potrivit unui studiu realizat de o companie de cercetare de piaţă.

"Cel mai recent studiu de piaţă realizat de Reveal Marketing Research şi-a propus să evalueze diferite faţete ale stilului de viaţă al copiilor şi adolescenţilor români, printre care comportamente alimentare, modalităţi de petrecere a timpului liber, odihnă sau importanţa cadourilor. Dulciurile sunt incluse în alimentaţia zilnică a 9 din 10 copii, în timp ce doar 5 din 10 consumă zilnic fructe proaspete. Majoritatea copiilor (63%) petrec între 1-3 ore pe zi în aer liber, iar 5 din 10 copii întâmpină dificultăţi cu trezitul dimineaţa", arată cercetarea.

Conform datelor studiului, 83% dintre părinţi declară că se implică în mare şi foarte mare măsură în alimentaţia copiilor, în proporţie semnificativ mai mare femeile (91%) comparativ cu bărbaţii (74%).

Referitor la diferitele obiceiuri de consum ale copiilor, 78% dintre părinţii intervievaţi menţionează faptul că copiii lor iau micul dejun aproape în fiecare zi, cei care sar cel mai adesea peste prima masă a zilei fiind adolescenţii între 13-15 ani (70%).

Referitor la consumul de dulciuri, studiul arată că cei mai mulţi dintre copii consumă dulciuri o dată pe zi (59%) sau de 2-3 ori pe zi (30%).

Copiii şi adolescenţii adoră sucurile carbogazoase, 50% obişnuind să le consume de câteva ori pe săptămână, dintre care 7% zilnic sau aproape zilnic. Adolescenţii între 13-18 ani se diferenţiază printr-o frecvenţă mai mare de consum (66% vs. 50% total eşantion).

Conform informaţiilor oferite de părinţi 94% dintre copii obişnuiesc să consume fructe proaspete săptămânal, cei mai mulţi dintre aceştia zilnic sau aproape zilnic (52%), în special cei cu vârste până în 3 ani (80%). Comparativ cu studiul din 2021, este îngrijorător faptul că numărul părinţilor care susţin că copiii lor nu consumă fructe proaspete în fiecare zi sau aproape zilnic a crescut de la 3 la 5 din 10 părinţi, subliniază sursa citată.

Cât priveşte regimul de activitate şi odihnă, majoritatea copiilor (63%) petrec între 1 şi 3 ore pe zi în aer liber, iar 5 din 10 copii întâmpină dificultăţi cu trezitul dimineaţa.

Pe de altă parte, 2 din 10 adolescenţi cu vârste cuprinse între 13-18 ani petrec mai puţin de o oră pe zi în aer liber.

Diferenţe între timpul petrecut în aer liber există şi în funcţie de mediul de rezidenţă, copiii din mediul rural petrecându-şi în medie mai mult timp afară, explică autorii cercetării.

O altă activitate zilnică a copiilor este petrecerea timpului în mediul online, 5 din 10 copii petrecând în medie între 1-3 ore pe zi utilizând internetul. Timpul petrecut online creşte o dată cu înaintarea în vârstă, astfel că mai mult de o treime dintre adolescenţi (13-18 ani) utilizează internetul mai mult de 3 ore pe zi (37% vs. 26% total eşantion).

Pe lângă regimul de activitate, datele studiului relevă informaţii şi despre programul de odihnă al copiilor. Aşadar, cei mai mulţi dintre aceştia (42%) merg la culcare între orele 21:00 şi 22:00, în măsură semnificativ mai mare copiii până în 12 ani, iar o altă treime (34%) după ora 22:00, în special în adolescenţii între 13-18 ani (44%).

Referitor la programul de somn, 7 din 10 părinţi susţin că ai lor copii obişnuiesc să adoarmă în câteva minute sau maximum 15-30 de minute după ce ajung în pat/ camera lor.

Cei mai mulţi dintre părinţi obişnuiesc să cumpere cadouri copiilor ocazional, o dată la câteva luni (43%) sau destul de des, de câteva ori pe lună (36%). Ca tendinţă generală, frecvenţa cu care copiii primesc cadouri scade direct proporţional cu vârsta, spre exemplu copiii până în 3 ani primesc într-o măsură semnificativ mai mare cadouri săptămânal (20% vs. 10% total eşantion), în timp ce adolescenţii între 16-18 ani primesc cel mai adesea cadouri ocazional, la câteva luni (50% vs. 43% total eşantion)

Studiul a identificat şi ocaziile cu care copiii primesc cadouri în mod obişnuit. Astfel că evenimentele cel mai des menţionate au fost zilele de naştere (83%), sărbătorile anuale - Crăciun, Paşte etc. (73%) şi Ziua Copilului - 1 iunie (49%). De menţionat faptul că, de Ziua Copilului, adolescenţii între 16-18 ani primesc cadouri într-o măsură semnificativ mai mică (36%).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Studiul s-a desfăşurat online în perioada 22 - 26 mai 2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban şi rural. Mărimea eşantionului a fost de 1007 respondenţi, dintre care 428 părinţi de copii sub 18 ani, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1 % la un nivel de încredere de 95%.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Educație »


Setari Cookie-uri