Generali Asigurari has cut its earning projections downward 41%, down to 24.59 million lei, taking into account the risk of policy cancellation on due and outstanding premiums, from various policyholders, according to the blueprint for 2009 to be brought to shareholders’ attention.
The data are calculated based on International Financial Reporting Standards.

According to prior projections, Generali Asigurari was expecting a 41.93 mln lei net.

Subsequently, Generali Asigurari has also revised downward its business volume target by 7%, from 510.24 mln lei, to 547.8 mln lei, reads the revised report of the insurer to be analyzed by stockholders on April 30.

As compared to last year, the business is expected to soar 22%.

In general insurance segment, the company forecasts premium-driven revenues of 397.3 mln lei, versus 425.53 mln lei projected in the previous estimations.

In life insurance sector, the company sees 112.93 mln lei premium-driven revenues, compared to 122.28 million lei in previous forecasts.

In the same meeting, the shareholders of Generali Asigurari will establish the new four-year member structure of Supervisory Council and payroll.

Last year, Generali Asigurari reported underwritten premiums of 417.5 million lei (113.4 million euros), up 9% from a year earlier.

In life insurance segment, the company reported 85.4 million lei turnover, up 40% from 2007, while gross underwritten premiums in life insurance rose 3%, up to 332.1 mln lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri