Romtelecom, Romania’s largest landline operator, said it would change its voice portfolio for new clients in the residential segment, in its attempt to head off the decline of revenues from landline telecommunication services, the company offering by December 31, five new types of subscriptions with up to 4,000 of free minutes to national fixed-lines and 400 free minutes to any national or international mobile or fixed line.
Customers who subscribe by the end of the year will pay 20% less, and those who subscribe both to the voice and ADSL (asymmetric digital subscriber line) services will benefit of voice subscriptions at a 30% lower price, starting from €4.9 (VAT not included).

“According to the conclusions of the most recent research, clients seek free calling offers and lower subscription rates, even lower if the package comes with a broadband internet connectivity, so we defined new subscriptions to meet those demands. Maintaining the same rates for the new subscriptions, we added discounts of up to 30% for the monthly rate and hundreds of free minutes to mobile or international lines”, said Joerg Zeddies, commercial executive director of Romtelecom.

Discounts offered by Romtelecom come after a sharp first-half decline in revenues from landline subscriptions, from €201.5 million from €233.4mln last year, while revenues from television and internet services increased from €156.2 million to €161.2 million.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri