GfK Romania is the first market research company to launch a project in Virtual Bucharest, on the social networking platform, Second Life.
The company has established this first focus group in order to find out the opinions, attitudes, motivation, expectations and lifestyle of Second Life visitors.

Virtual Bucharest is a tridimensional replication of the city in the virtual realms and is aimed at brining the Romanian community between its borders. Large international companies have already carried out marketing activities in this medium – conferences, life concerts, live contests.

The first focus group in Second Life is part of a unique and comprehensive qualitative research project that looks at the lifestyle of young Romanians aged 15-22. For this project, GfK Romania used a qualitative research tool mix: classical focus groups, forum chats, and the virtual focus group among Second Life visitors, where the host and respondents have met and talked exclusively in this medium, transposed in the conference space in Virtual Bucharest.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri