The third edition of consumer research released by Gemius and Evensys - Online Leading Brands reveals Dacia has the best online presence in Romania, with 30% of the votes.
The brands with the best online presence are Dacia (accredited with 30% of the votes), BCR (10%), Petrom (7%), Ursus (4%), eMag (4%), Romtelecom (3%), Murfatlar (3%), Arctic (3%), eJobs (3%) and BRD (3%).

The most popular Romanian brands are Dacia (33%), Ursus (6%), Petrom (5%), Arctic (5%), BCR (5%), Murfatlar (4%), Borsec (4%) and Poiana (4%).

In the most trusted brands category, Dacia came top once again with 27% votes, followed by Arctic (6%), Petrom (5%), Borsec (5%), Murfatlar (5%), Dorna (4%), CEC (4%), Napolact (4%) and Ursus (3%).

62% of the respondents said good-quality products and services it’s what makes a brand successful, while 45% cited notoriety as the relevant factor, and 32% pointed to healthy sales.

In the banking/insurance category, the most popular brands are BCR (56%), ING (43%), BRD (41%), Banca Romaneasca (20%) and Asirom (11%).

Nivea took the top spot in the cosmetics/personal care category, followed by Gillette, Colgate, Dove, Loreal, Avon, Blend-a-med, Vichy, Garnier and Oriflame.

In the automotive category, the most popular brands are Dacia, BMW, Audi, Volvo, Toyota, Opel, Renault, Volkswagen and Ford, while in the telecom section, Orange emerged as the best-known brand, followed by Vodafone, Cosmote, Romtelecom and RCS&RDS.

The Online Leading Brands survey of was carried between January 14 and 25, 2010. 2,400 Romanian internet users aged 18-45 took part in the survey.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri