The local subsidiary of the Japan-based computer maker sold 10,000 notebook computers in the first quarter this year, 25% down from the same period of last year, Lucian Condruz Toshiba sales director told Wall-Street.
He added that Toshiba’s market share in the notebook market had reached 10%. The computer-maker’s rivals in Romania are Acer, Asus, Lenovo and Dell.

“Year-to-date sales are 25% below year-ago level, given the massive clearance sales in the first quarter 2009 for the computers shipped in 2008. Sales declined across entire product range, except for the new entry lineup”, said Lucian Condruz (photo) sales director at Toshiba Romania.

Consumer segment accounted for 80% of Toshiba’s sales in the first quarter, while the corporate segment accounted for 20%, and the public sector.

As for the buying venue of choice, online stores and supermarkets/hypermarkets account for 20% each. The remaining 60% of sales are made through electronic retailers such as Altex, Domo and Flamingo.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri