The advertising market in Romania is set to take another loss this year, of 9% to €308 million, according to Media Fact Book yearbook released by Initiative agency. Compared to boom year 2008, when the market was near its €540 million peak, the decline is around 43%.
Advertisers will keep spending more on TV advertising this year, most likely €209 million versus €222 million in 2009.

Print advertising spend could fall 27% in 2010 on a like-for-like basis, to €27 million, while the radio is set to take a sharper loss, from €25 million to €23 million.

Outdoor advertising spend should not exceed €35 million this year, as compared to €42 million in 2009.

The only medium to see some ray of light this year will be the online ad display sector which combined with the cinema, could absorb some €14 million this year, €1 million more than in 2009.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri