Subscrierile din asigurari obligatorii RCA au depasit in 2010, pentru prima oara in ultimii zece ani, pe cele aferente politelor facultative CASCO, pe fondul diminuarii veniturilor populatiei si caderii pietei auto si de leasing, conform Mediafax.

Subscrierile RCA au insumat 2,51 miliarde de lei, in crestere cu 11,3% fata de 2009, potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). In acelasi timp, veniturile din polite CASCO au scazut cu 25,1%, la 2,49 miliarde de lei.

Cresterea subscrierilor pe segmentul RCA a fost insotita si de majorarea subelor platite ca despagubiri, a caror cota in total despagubiri pe zona asigurarilor auto a ajuns la 30%, cu doua puncte procentuale mai mult fata de 2009. In schimb, despagubirile pe CASCO a scazut cu zece puncte procentuale, la 46%.

Potrivit CSA, despagubirile RCA au crescut cu 1,66% in 2010, la 1,62 miliarde de lei, in timp ce pe segmentul CASCO au coborat cu 14,4%, la 2,48 miliarde de lei.

Intr-un clasament intocmit de revista de specialitate XPrimm, Allianz-Tiriac s-a plasat anul trecut pe prima pozitie pe segmentul CASCO, cu subscrieri de 120 milioane de euro, urmata de Omniasig - 103 milioane de euro si Groupama - 90 milioane de euro.

Pe zona politelor RCA, Astra conduce detasat, cu subscrieri de 144 milioane de euro in 2010, locurile doi si trei revenind Carpatica Asig si Euroins, ambele cu venituri de 63 milioane de euro. Urmatoarele doua pozitii au fost ocupate de Omniasig - 60 milioane de euro si Allianz-Tiriac - 53 milioane de euro.

Astra este liderul pietei asigurarilor, cu subscrieri de 1,11 miliarde lei, in crestere cu 37% fata de 2009.

Anul trecut, Allianz-Tiriac a coborat pe locul doi, cu venituri de 1,03 miliarde de lei, in scadere cu 20% fata de 2009.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri