Dupa scaderea accentuata din ultimii doi ani, segmentul finantarilor prin leasing pentru achizitia de autoturisme a crescut in primul trimestru din acest an cu 22% la 5.306 unitati, desi piata auto a inregistrat in continuare un declin de 18%.
Livrarile la trei luni de autoturisme s-au redus cu aproape 18% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 14.751unitati, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Datele din tabelul de mai jos au la baza raportul primit de la operatorii auto din piata de profil.

Indiferent de forma de achizitie, cea mai bine vanduta marca de vehicule, in perioada mentionata, a fost Dacia, cu 8.436 unitati, urmata de Volkswagen, cu 3.685 unitati, si Skoda, cu 2.648 masini.

Top 10 marci cu cele mai multe vanzari

Aceleasi marci auto au adus si cele mai multe contracte firmelor de leasing in primele trei luni. Un numar de 981 autoturisme Volkswagen au fost vandute in leasing, urmate de 727 unitati Dacia si 586 Skoda.

In aceeasi perioada a anului trecut, cele mai multe autoturisme vandute in leasing erau produse de Ford (1.076), Volkswagen (408) si Skoda (330), care si-a mentinut pozitia si in acest an.

Daca marca Dacia a urcat patru pozitii, Ford a cunoscut insa cea mai scadere in clasament, pana pe locul sase.

De asemenea, se remarca evolutia ascendenta a leasingului de autoturisme in perioada analizata, atat la nivelul primelor zece marci (+20% - 4.127) cat pentru intreg numarul de unitati achizitionate prin leasing (+22% - 5.306).

Piata auto a scazut, insa, cu 18% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 14.751unitati.

Top 10 marci cu cele mai putine vanzari

In acelasi timp, lideri in clasamentul celor mai putine vandute autoturisme in leasing in primul trimestru se afla Lada si Smart cu cate o unitate, urmate de Great Wall cu 2 unitati, potrivit datelor centralizate de APIA.

In urma cu un an, marcile care au fost cel mai putin preferate de clientii coompaniilor de leasing si au cele mai putine contracte au fist Lexus, Smart si Ssangyong cu cate o unitate vanduta in leasing.

Cea mai mare scadere in clasament a inregistrat-o marca Lada, in timp ce Smart si-a mentinut pozitia de acum un an.

In anul 2009, scaderea economica de 7,7%, s-a propagat si la nivelul pietei leasingului. Aceasta a cunoscut o scadere semnificativa de 72% pe parcursul anului, fata de 2008.

Tendinta a continuat si in 2010, cand piata de profil a scazut cu 14% fata de 2009, 1,12 miliarde de euro.

Pentru 2011, conducerea Asociatiei Societatilor Financiare (ALB) prevede o crestere a volumului de activitate cu 10%, raportat la volumul finantarilor acordate comparativ cu 2010.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri