Dintr-un total de 9,6 milioane de romani bancarizati, doar 4% dintre aceastia isi verifica contul bancar prin internet banking si doar 3% realizeaza tranzactii prin intermediul acestui serviciu, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania.
Studiul GfK arata ca dintr-o medie de 4,5 activitati derulate pe internet, 4,2 sunt pentru informare, comunicare si amuzament, iar un numar foarte redus de utilizatori acceseaza internetul pentru a efectua tranzactii financiare.

De asemenea, doar 3% dintre romanii bancarizati realizeaza plati online cu cardul si doar 1,6% efectueaza plati de pe telefonul mobil. Spre comparatie, in Austria aceste procente sunt de 9%, respectiv 29%.

GfK noteaza ca, la nivel global, exista o tendinta bine conturata de folosire a acestor tipuri de servicii.

In ciuda acestei realitati, Romania are una dintre cele mai mici rate de penetrare a serviciilor bancare prin internet din tarile din Europa Centrala si de Est: 4% fata de 42% in Cehia, 34% in Austria sau 13% in Croatia. Numai Bulgaria se afla in urma noastra la acest capitol, cu o rata de penetrare de 2%.

Desi penetrarea Internetului in Romania este una dintre cele mai mici din regiune, exista inca suficient de mult loc pentru dezvoltarea serviciilor financiare digitale, considera oficialii GfK Romania. Peste jumatate dintre romani folosesc internetul saptamanal, 80% folosesc telefonul mobil, iar 13% detin un smartphone. Mai mult, aproape o treime se declara entuziasti ai noilor tehnologii, iar alta treime, desi nu este formata din entuziasti, arata deschidere spre adoptarea acestora.

Daca aveti intrebari sau doriti sa cereti lamuriri cu privire la comertul online, ne puteti adresa intrebari pe CardPayment.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri