"Cam 25% din clientii restructurati nu reusesc sa isi revina si sa suporte ratele. Programul nostru de protectie pentru clientii aflati in dificultate a inceput la mijlocul anului 2009. Circa 10 - 15% dintre clienti de retail au intrat in acest program", a declarat Laszlo Diosi, directorul general al OTP Bank Romania.
Clientii OTP cu probleme beneficiza de trei sau patru etape in restructurarea creditului, insa majoritatea clientilor se afla acum la a doua etapa. Restructurarea presupune, in general, amanari de cateva luni la plata ratei sau prelungirea perioadei de creditare.
Desi primul trimestru din 2011 parea ca a adus o raza de optimism pentru bancheri deoarece creditele neperformante se stabilizasera, deprecierea leului fata de euro nu a picat tocmai bine.
"Dupa primele trei luni din 2011 am vazut portofoliul de credite neperformante stabilizandu-se, dupa ce euro scazuse sub 4,1 lei/euro. Dar in ultimele saptamani situatia portofoliului s-a inrautatit, din cauza deprecierii. Pe partea de credite ipotecare vedem o crestere a creditelor neperformante", afirma Diosi.
OTP Bank Romania a lansat astazi un program de educatie financiara, OTP Mentor, care cuprinde si o platforma online prin intermediul careia clientii isi pot analiza situatia financiara personala.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: