Banca Comerciala Carpatica (BCC) a obtinut rezultate financiare de exceptie pentru anul 2005, in contextul unui efort investitional considerabil, reprezentat de dublarea retelei de unitati teritoriale. In acest context, BCC si-a propus ca pana in 2007 sa ajunga la o cota de piata de 1,5 2%.

Rezultatele financiare date astazi publicitatii de catre BCC arata o crestere a profitului net in 2005 de 34 de procente raportat la anul 2004, acesta ridicandu-se la 5,6 milioane de euro (17,72 milioane RON). De asemenea, activele banci au atins 262,5 milioane de euro (925 milioane RON), cu 110 % mai mult comparativ cu 2004.

In 2005 ce am avut de demonstrat am demonstrat. Am demonstrat ca forta si inteligenta personalului BCC sunt hotaratoare cand sunt instrumente ale unei vointe puternice, iar vointa noastra este puternica si continua. Am demonstrat ca se poate construi intr-un an cat altii in cincinale ne-am dublat reteaua de unitati teritoriale, am pus in circuit 45 de ATM-uri si 4 ASV-uri. Am demonstrat ca Banca Comerciala Carpatica se bucura de increderea lumii financiare internationale, fiind un partener credibil si performant. Am demonstrat ca, desi ne-am asumat un program de investitii de valoare ridicata (3,2 mil. EUR), profitabilitatea bancii nu a avut de suferit astfel incat sa-i afecteze dezvoltarea viitoare, a declarat Presedintele BCC, Dr. Nicolaie Hoanta.

Premisele unei cresteri durabile

In cursul anului 2005, Banca Comerciala Carpatica si-a consolidat pozitia pe piata creditelor, valoarea creditelor acordate fiind la 31.12.2005 de 555 mil. RON, in crestere cu 121% fata de finele anului precedent. In ceea ce priveste depozitele atrase, acestea au atins valoarea de 472,5 mil. RON, in crestere cu 126% fata de anul 2004.

Acestea pot fi considerate premise pentru realizarea obiectivului strategic in ceea ce priveste cota de piata de 1,5 2 % pana in 2007. In aceeasi directie s-a actionat si prin liniile de finantare externa pe care Carpatica le are in derulare: KfW 9,5 mil. EUR, FIDA 10 mil. USD si BIRD - 12,86 mil. USD si prin rating-ul cu perspectiva stabila obtinut de la Agentia de Evaluare Moodys Investors Service.

Strategia BCC in acest an

Banca va aloca si in 2006 sume importate pentru sustinerea extinderii si modernizarii retelei de unitati, diversificarii portofoliului de produse si servicii si a canalelor de distributie a acestora (aproximativ 5 mil. EUR). Reteaua teritoriala va numara la finele anului peste 170 de unitati, dintre care 20 in municipiul Bucuresti, cea de ATM-uri 200, iar cea de ASV-uri 20. De asemenea va fi implementat si un nou sistem informatic integrat, care va fluidiza modul de deservire al clientilor.

Tot in 2006 Carpatica va lansa o emisiune de obligatiuni in suma de 70 mil. RON ale carei caracteristici vor fi stabilite de catre Consiliul de Administratie al bancii, la momentul lansarii, in functie de conditiile specifice ale pietei.

In 2006, asa cum sustine Presedintele bancii, ne vom concentra atentia, ca si in 2005, pe trei obiective principale: (1) cresterea cotei de piata, (2) extinderea retelei de unitati si alte canale de distributie a produselor si serviciilor, (3) un nivel bun de profitabilitate.

Actiunile BCC sunt cotate la categoria I a Bursei de Valori Bucuresti si sunt incluse in calculul indicelui ROTX cotat la Bursa din Viena. Valoarea unui titlu la finele anului 2005 a fost de 0,58 RON, inregistrand pana in prezent o crestere cu aproximativ 15%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri