Bancile, fie ele romanesti sau straine, mizeaza pe vanzarea incrucisata a produselor lor pentru a-si mari veniturile
87% dintre bancile incluse intr-un studiu international realizat de firma multinationala SAP -ofertata de solutii informatice - in colaborare cu European Financial Management and Marketing Association si cu Universitatea din Mannheim au definit ca principal obiectiv al strategiei aplicabile pentru urmatorii trei ani cresterea organizatiei. Dintre acestea, 50% cred ca respectiva crestere poate sa apara prin tehnica vanzarii incrucisate a unor produse bancare. Practic, institutiile de credit se bazeaza pe faptul ca acei clienti deja existenti vor apela la noi produse si servicii bancare.

La ora actuala 47% dintre bancile incluse in studiu vand mai mult de 2,5 produse si servicii bancare aceluiasi client. In doar trei ani, alte 35% dintre bancile respondente vor sa intre in aceasta categorie. O crestere cu 0,5 a numarului de produse utilizate inseamna ca fiecare al doilea client al unei banci va cumpara un nou produs. Aceasta dorinta este o adevarata provocare pentru banci, in conditiile in care propriii clienti dovedesc o apetenta si o abilitate deosebita de a folosi produsele mai multor banci. In Romania, la momentul de fata, doar HVB Bank este mai avansata in promovarea si vanzarea de produse si servicii bancare la pachet. BCR, BRD si Alpha Bank ofera si ele in momentul de fata servicii bancare la pachet, dar intr-o masura mai restransa.

Alte 41% (64% in Europa de Est) dintre cele 87% institutii bancare ce cred ca dezvoltarea expansionista a propriilor organizatii este principala strategie pentru urmatorii cinci ani se gandesc la faptul ca atingerea acestui rezultat se va face prin achizitia de noi clienti.

Doar 2% dintre banci isi cunosc bine clientii

Doar 13% dintre banci au ca strategie principala pentru urmatorii 5 ani reducerea costurilor prin redesenarea afacerii sau a unor proceduri sau prin imbunatatirea unor procese. Reducerea costurilor ar putea insemna pentru clientela si reducerea comisioanelor bancare, dar si promovarea unor canale de vanzari mai putin costisitoare, cum ar fi, spre exemplu, Internet Banking-ul.

Totodata, automatizarea multora dintre procesele bancare va permite bancilor sa aiba mai multi oameni in front-office (locul unde se produce intalnirea cu clientul). In aceste conditii, activitatea de consiliere va avea o din ce in ce mai mare importanta. Daca la ora actuala doar clientii importanti beneficiaza de un bancher personal, in viitor, un numar din ce in ce mai mare de clienti va intra in aceasta categorie.

Sursa: http://www.baniinostri.ro/stiri/article.php?ContentID=1075

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri